Gå til innhold

Vise tekst bare i IE


Anbefalte innlegg

Hjemmesiden min er ikke laget for IE, derfor ser den ikke helt bra ut i IE heller. Derfor lurte jeg på om det var mulig og vise en tekst om at IE ikke funker her osv. Som bare vises hvis du bruker IE, kan også nevne at mine PHP ferdigheter ikke går utover cut and paste.

 

Håper det finnes en løsing :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

<?php

if(strpos($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'],"MSIE"))
print "Du kjører IE";


?>

 

Eller hvis du vil han skal få opp en helt annen side, plassere du denne koden i toppen av siden din:

 

<?php

if(strpos($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'],"MSIE"))
header("Location: Sett_url_til_siden_her");

?>

Endret av trondes
Lenke til kommentar
ja..men strpos sjekker jo om strengen i det hele tatt inneholder opera, så i hvis en nettleser er identifisert som opera vil man fortsatt ble "forvist"...

eller tar jeg HELT feil?

5935653[/snapback]

 

If-koden printer ut strengen hvis user-agent inneholder "MSIE" og ikke inneholder "Opera"

Lenke til kommentar

Takker for hjelpen, jeg endte opp med denne koden i toppen av index.php (jeg bestemte meg for å lage en IE versjon):

<?php

if(strpos($_SERVER["HTTP_USER_AGENT"],"MSIE") && !strpos($_SERVER["HTTP_USER_AGENT"],"Opera")) {
header("Location: /IE/index.php");
};
?>

Lenke til kommentar

Ser du har fått en løsning, men vil bare nevne at en annen mulighet er en ie-spesialiet som heter conditional comments: En kommentar som starter med <!--[if IE]> vil allikevel bli vist i ie, så

<!--[if IE]>
<p>
<br />
<p class="IEWarning">
Advarsel:  Bruk av usikre weblesere kan føre til alvorlig nedsatt ytelse og andre problemer med PCen din <br />
</p>
<![endif]-->

Vil gi en passende advarsel for brukere av ie... (se på sickel.net/warning.html med ie og en annen browser)

 

 

M.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...