Gå til innhold

Enormt mye knivstikking i det siste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1) ja man bør tydeligvis være redd for å gå ut om kvelden selv om det skulle vært unødvendig. noen gjør ikke jobben sin bra nok, men om det er politiet eller politikerne vet jeg ikke nok om. antagligvis sistnevnte.

 

2) jeg håper da det. de bør også få avskrekkende straffer som virker forebyggende på andre som vurderer å gå med kniv. straffer som svir for å gå med våpen og ikke minst vold og drap, samt mer penger/utstyr/trening til politiet er eneste måten å få slutt på dette.

 

dette som skjer om dagen er en stor medvirkende årsak til at jeg ikke kommer til å flytte frivillig tilbake til oslo i fremtiden.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
2) jeg håper da det. de bør også få avskrekkende straffer som virker forebyggende på andre som vurderer å gå med kniv. straffer som svir for å gå med våpen og ikke minst vold og drap, samt mer penger/utstyr/trening til politiet er eneste måten å få slutt på dette.

 

Enig, straffene i Norge er for lave, de er ikke strenge nok. Max 21 år, og pusser man tennene hver kveld kommer man ut etter 10 år.

Penger til politiet er en nødvendighet, de får for lite penger. Man får det man betaler for.

Lenke til kommentar

jeg fatter rett og slett ike hvordan en person klarer å få seg til å stikke ned en annen som om det ikke betyr noe. det er rett og slett skummelt og se hvordan visse personer er.

 

jeg tror ikke vi trenger å være spesielt redde for å gå ut. bør bare ta noen forhåndsregler:

ikke blande seg inn i saker du ikke ha noe med

ikke menge seg folk du ikke kjenner

være forsiktig med hva du sier til folk du ikke kjenner

++

 

jeg gidder ikke å skrive masse, for jeg regner med de fleste har nok vett i skallen til å vite hvordan en bør oppføre seg.

 

ang. straff så er det utrolig pysete her i norge. for mange får de et bedre liv i fengsel. tak over hodet, mat, narkotika (jeg har slekt som har sagt at de fikk like latt tak i narkotika i fengsel som gata).

fengsel skal være straff. det skal være noe alle bør frykte.

og da nytter det ikke med slik vi har det i norge idag.

 

sett opp straffene drastisk og fjern all luksus. la dem drite i gulve og gi dem minimalt med papir. fjern tv og gi dem en bok som de kan lese 10 ganger. gjør livet til et lite helvete så tror jeg de tenker seg om 2 ganger før de gjør noe skikkelig galt igjen.

 

vi må slutte å være pysete å tenke "jamen stakkar. 5 år i fengsel er litt mye. han sa jo han er lei for hva han gjorde".

feil! han er ikke lei for hva han gjorde, kun for at han ble tatt.

 

skrem livskiten ut av dem. vær harde og bestemte. sollys 1 time til dagen. mat kl 7:30, 15:00 og 20:00. lysene slukkes 22:00. null tv. dårlig mat. ikke snakk med dem som om de skulle være en venn.

la de få et helvete. de har gjort noe galt og bør straffes.

 

jeg er overbevist om at det er flere som har hatt det hyggelig i fengsel og ikke har noe imot å komme tilbake. raner en narvesen butikk (eller verre) og kommer tilbake.

 

dette er jo helt feil.

kan ikke skjønne at politikerne ikke ser det

Lenke til kommentar
jeg tror ikke vi trenger å være spesielt redde for å gå ut. bør bare ta noen forhåndsregler:

ikke blande seg inn i saker du ikke ha noe med

ikke menge seg folk du ikke kjenner

være forsiktig med hva du sier til folk du ikke kjenner

++

Ja, og hvis noen kommer bort til deg og skal ha bråk, er jo alltids de som vil det, så er det bare å gå unna. Ikke gjøre noe dumt, man vet jo aldri hva den andre personen kan finne på å gjøre.

ang. straff så er det utrolig pysete her i norge. for mange får de et bedre liv i fengsel. tak over hodet, mat, narkotika (jeg har slekt som har sagt at de fikk like latt tak i narkotika i fengsel som gata).

fengsel skal være straff. det skal være noe alle bør frykte.

og da nytter det ikke med slik vi har det i norge idag.

 

sett opp straffene drastisk og fjern all luksus. la dem drite i gulve og gi dem minimalt med papir. fjern tv og gi dem en bok som de kan lese 10 ganger. gjør livet til et lite helvete så tror jeg de tenker seg om 2 ganger før de gjør noe skikkelig galt igjen.

 

vi må slutte å være pysete å tenke "jamen stakkar. 5 år i fengsel er litt mye. han sa jo han er lei for hva han gjorde".

feil! han er ikke lei for hva han gjorde, kun for at han ble tatt.

 

skrem livskiten ut av dem. vær harde og bestemte. sollys 1 time til dagen. mat kl 7:30, 15:00 og 20:00. lysene slukkes 22:00. null tv. dårlig mat. ikke snakk med dem som om de skulle være en venn.

la de få et helvete. de har gjort noe galt og bør straffes.

Enig der, fengsel i Norge er som hotell. En som bor på gaten kan jo bare rane en butikk, for så å komme i fengsel og leve som en konge. Hvis straffene er lengre, hardere og tøffere så vil færre gjøre noe ulovlig igjen.

Lenke til kommentar
jeg er overbevist om at det er flere som har hatt det hyggelig i fengsel og ikke har noe imot å komme tilbake. raner en narvesen butikk (eller verre) og kommer tilbake.

5922514[/snapback]

 

Man har jo hørt om eksempler på skurker som har kommet fra utlandet for å havne i norske fengsler ettersom dette er bedre enn å ikke sitte i fengsel i hjemlandet.

Lenke til kommentar
Vist dere virkelig tror at strengere fegnsel hjelper, ta en titt på USA. Der sitter fangene i små bur og straffene er 4-5 ganger så lange, men likevel begår folk MYE mer krimminalitet i USA.

5923140[/snapback]

 

Tviler på at straffene er problemet der. Det hevdes jo at årsaken er at landet er bygd opp av såpass mange forskjellige folkeslag og kulturer.

 

Uansett så spiller det ingen rolle om det hjelper eller ikke. Hvis noen knivstikker en person i familien min så vil jeg se at personen får gjennomgå i en straff som matcher handlingen.

Lenke til kommentar

det er ikke så smart å trekke USA inn i denne diskusjonen.

hvis du ser litt på hvordan landet er bygget opp.

du har egne bydeler hvor utlendinger/innvandrere blir puttet inn. disse får ofte ikke jobb, og får heler ikke helseforsikring (da dette må betales selv hvis jeg husker riktig).

her herjer det med gjenger og kriminalitet.

 

ja, det slike bydeler i norge og, men langt ifra slik stor grad som i USA.

i USA så handler det ikke om straffene, det handler om politikken som er der borte. Norge tar bedre imot invandrere og prøver å hjelpe dem ang jobb og slikt. pluss vi har et utrolig bra helsesystem i landet.

Norge har toppet FN sin liste over det beste landet å bo i, og ligger nå på topp 3 tror jeg.

Du kan ikke sammenligne Norge med et land som USA når det gjelder kriminalitet og straff.

 

Jeg gidde ikke å gå så veldig innpå det, for dette mener jeg er almenn kunnskap

Lenke til kommentar

beklager og trekker tilbake det.

er bare vandt med Norge og her jeg bor er så å si alle som har en annen hudfarge utlendinger.

 

det var ikke ment som rasistisk eller nedlatendes på noen som helst måte. det ble bare slik jeg uttrykket meg.

 

 

men poenget mitt med den posten var at Norge og USA er to helt forskjellige land som ikke kan sammenlignes når det gjelder kriminalitet og politikk.

Lenke til kommentar

Enig, men kriminaliteten blant svarte amerikanere har flere grunner.

  • Det er delvis overdrevent fra amerikanske filmer, du blir nok ikke skutt av en gjeng det sekundet du beveger deg i NY, noe vi ofte får intrykk av i filmer.
  • Det er stor fattigdomm i de svarte strøkene og i USA gennerelt, noe som fører til at kriminalitet ofte er eneste mulighet
  • Rasisme er fortsatt et stort problem i USA, og mange svarte blir uskyldig dømt eller dømt for mer enn de har gjort.

Ellers så er en stor grunn til at det er så mange personer fengslet i USA at de setter folk i fengsel for tulle ting som man bare får en bot for her i Norge.

Endret av Goz
Lenke til kommentar
Kan ikke skylde alt på dem.

 

Nei ikke alt..men 80% hehe.

Er jeg rasist..nei det er jeg ikke...

5923325[/snapback]

 

 

Men hva skal vi egentlig skylde på? Intergreringen eller innvadrerene? Det faktum at der mye vanskeligere å få jobb vist du er innvandrer, for noen faktisk umulig, eller det faktum at lokalbefolkningen ofte tar avstand fra innvandrerene og ikke vil ha noe med dem å gjøre, samtidig som de klager på at innvandrere bare henger med andre innvandrere.

Lenke til kommentar
Men hva skal vi egentlig skylde på? Intergreringen eller innvadrerene? Det faktum at der mye vanskeligere å få jobb vist du er innvandrer, for noen faktisk umulig, eller det faktum at lokalbefolkningen ofte tar avstand fra innvandrerene og ikke vil ha noe med dem å gjøre, samtidig som de klager på at innvandrere bare henger med andre innvandrere.

5923342[/snapback]

 

Er det en formildende omstendighet for å knivstikke at det er vanskligere å få jobb eller at folk tar avstand fra innvandrere? Jeg skjønner ikke helt hvor du skal med dette...Hva hjelper det å knivstikke noen fordi man ikke har jobb?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...