Gå til innhold

hvordan uninstalle suse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sletter partisjonene fra windows og kjører en fixmbr etter det, for å tilbakestille MBR.

5920984[/snapback]

ehm, hvordan kjøre fixmbr? hehe.. forrige gang jeg prøvde så kom jeg ikke inn i windows igjen, så jeg la det inn på nytt..

 

http://support.microsoft.com/kb/314458/EN-...123120121120120

 

Edit: Kvifor vil du kvitte deg med suse?

 

Fordi det er kopmplisert, og jeg skjønner rett og slett ikke hvordan jeg får inn nett, har prøvd men greier ikke. Og da er det nok ikke vits..

Lenke til kommentar
Sletter partisjonene fra windows og kjører en fixmbr etter det, for å tilbakestille MBR.

5920984[/snapback]

ehm, hvordan kjøre fixmbr? hehe.. forrige gang jeg prøvde så kom jeg ikke inn i windows igjen, så jeg la det inn på nytt..

Det er et spørsmål for Windows-forumet. Shoo!

Lenke til kommentar
Kva problemer hadde du med netverket? Det kan jo hende at nokon her kan hjelpe deg med det.

5922849[/snapback]

Jeg kom meg ikke inn på nettverket, skjønner ikke hvordan heller. Den fant jo nettverkskortet osv, men veit ike om det fant routeren.

 

EDIT: Jeg fant ut hvirdan jeg skal fikse det selv. Mangler bare xp cd'n :hrm: Men det er jo bare mitt problem :p

Endret av beneiro
Lenke til kommentar

Har ikke prøvd SUSE jeg, men om man har vanlig nettverkskort som er på Hovedkortet, skal det ikke være noe problem å komme på nett med Suse. Det er iallefall ikke noe problem å komme på nett med Slackware, Red Hat, Fedora eller Ubuntu. Med vanlig nettverkskort. Ikke med Trådløst nettverkskort heller forresten.

Lenke til kommentar
Har komt på nett med Ubuintu uten problemer.

 

Har til og med komt på nett med wireless(Ubuntu Dapper)

 

Anbefaler deg å prøve Ubuntu først og se om det funker:)

5930300[/snapback]

ja kanskje, jeg har ikke windows cd, så jeg må ha linux på datan :p Men laster jeg bare ned ubuntu da? på samme måte som suse? Også sletter partisjonen, og booter den cd'en?

Lenke til kommentar
Har komt på nett med Ubuintu uten problemer.

 

Har til og med komt på nett med wireless(Ubuntu Dapper)

 

Anbefaler deg å prøve Ubuntu først og se om det funker:)

5930300[/snapback]

ja kanskje, jeg har ikke windows cd, så jeg må ha linux på datan :p Men laster jeg bare ned ubuntu da? på samme måte som suse? Også sletter partisjonen, og booter den cd'en?

5930373[/snapback]

 

 

http://se.releases.ubuntu.com/5.10/

 

last ned i386 imgaen;)

og brenn den ut på cd.

 

So er det bare å putte inn cden og boote med den :)

La Ubuntu sette opp partisjonene for deg so slippper du å slite med det sjølv

Advarsel:Ubuntu vil nok slette all informasjon du har frå før

so du bør ta backup av viktige filer !

 

 

Advarsel:Vis du har partisjoner du vil beholde bør du velge manuell Partisjonering !

Endret av Teroedni
Lenke til kommentar
men når skal boote ubuntu cd'en, så trykker jeg enter for default setup, også kommer det sånn booting linux kernel osv. Men der tar det utrolig langt tid, og jeg er veldig utålmodig. Hvor langt tid skal det egentlig ta? Eller har jeg gjort noe feil først?

5932931[/snapback]

 

 

Det kjem ann på kor rask maskina di er ;)

 

Men ikkje meir ein 5 minutter i allefall

Lenke til kommentar
men når skal boote ubuntu cd'en, så trykker jeg enter for default setup, også kommer det sånn booting linux kernel osv. Men der tar det utrolig langt tid, og jeg er veldig utålmodig. Hvor langt tid skal det egentlig ta? Eller har jeg gjort noe feil først?

5932931[/snapback]

 

 

Det kjem ann på kor rask maskina di er ;)

 

Men ikkje meir ein 5 minutter i allefall

5933224[/snapback]

hehe uffda. Da er maskinen min alvorlig dårlig :p syns jeg satt en god stund og venta!

 

EDIT: bruker ikke den maskinen med de specsa som står i signaturen :p

Endret av beneiro
Lenke til kommentar
men når skal boote ubuntu cd'en, så trykker jeg enter for default setup, også kommer det sånn booting linux kernel osv. Men der tar det utrolig langt tid, og jeg er veldig utålmodig. Hvor langt tid skal det egentlig ta? Eller har jeg gjort noe feil først?

5932931[/snapback]

 

 

Det kjem ann på kor rask maskina di er ;)

 

Men ikkje meir ein 5 minutter i allefall

5933224[/snapback]

hehe uffda. Da er maskinen min alvorlig dårlig :p syns jeg satt en god stund og venta!

5933290[/snapback]

 

 

Hvilken maskin er det da?

 

Maskina i siggen din er iallefall rå :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...