Gå til innhold

TES: En liten innføring i skillsystemet i Oblivion

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant ikke en annen tråd som passet bedre so here we go.

Jeg er ikke flink i å bestemme meg, men jeg har tenkt å lage en ny char ettersom fighteren min ble slettet (Heldigvis etter bare 2 ukers spilling og ikke 2 måneder).

Det jeg har lyst å være denne gangen, det er en blanding av følgende i en rekkefølge slik at det første skal være litt mer enn den andre osv.

1. Archer

2. Stealth

3. Fighter

Altså hovedsaklig en archer med stealth og fightemuligheter.

Kan noen finne den beste kombinasjonen av en _male_ race, birthsign og class for meg som passer best til det jeg har sagt her? Takker og bukker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rase: Wood Elf (gode bueskyttere, greie stealthmuligheter)

Stjernetegn: The Thief

Attributter: Agility og Speed, erstatt eventuelt Speed med Endurance for mer health

Skills: Marksman, Sneak, Security, Light Armor, Blade

Som de to siste skillsene vil jeg anbefale Mercantile, Acrobatics, Block eller Alchemy.

Mercantile er en relativt treg ferdighet å bli bedre i, og det kan være lurt å begynne med denne i mange tilfeller. Acrobatics gir deg et forsprang på hopping, men du kan trene den relativt raskt ved å hoppe overalt. Block er alltid en kjekk skill å ha, den er helt essensiell dersom du planlegger mye nærkamp. Alchemy kan gi deg tidlig tilgang til gode potions, og du kan mikse gift til pilene dine.

Gjest Slettet-xZFMnIz6
Skrevet (endret)

Har lurt på om dette spillet var 1. eller 3. person, og nå vet jeg at jeg kan velge!

Men kan jeg velge når jeg vil, eller bare i begynnelsen?

Fin guide, Geir! :thumbup:

Endret av Slettet-xZFMnIz6
Skrevet
Har lurt på om dette spillet var 1. eller 3. person, og nå vet jeg at jeg kan velge!

Men kan jeg velge når jeg vil, eller bare i begynnelsen?

6332272[/snapback]

Når du vil.

Skrevet

Har et spørsmål.

Levlet nettopp til level 2, men fikk ikke mulighet for å velge attributes som jeg gjorde før :hmm: Fikk bare en liten ramme der det sto: "You have ascended to level 2 blabla."

Har heller ingen level mods eller lignende.

Skrevet (endret)

Jepp, fungerer fortsatt ikke :( Har valgt new game også :/

Edit: Hmm, ser ut som at jeg kan ha ødelagt levelup menyen når jeg drev og tullet med mods :ermm: Får se om reinstall hjelper.

Endret av M@R7!N
  • 10 måneder senere...
Gjest medlem-75284
Skrevet

Er det muilg å skifte ut major skills? Føler at jeg tok feil skills og jeg vil egentlig ikke starte på nytt.

Skrevet

Det er ingen lett måte å gjøre dette på uten at det meste blir rotet til. Du kan bruke konsollen, men da tror jeg alle skills blir nullstilt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...