Gå til innhold

Gamer Pc for konfirmasjonspengene


Anbefalte innlegg

Jeg har lest gjennom alle sidene nå, men det er en ting jeg har reagert på. Siden du skal betale såpass mye for en ny PC og samtidig satser på å ha den i noen år. Hvorfor er det da ingen som har anbefalt å vente litt utøver høsten/vinteren før du handler? Vet det kan være vanskelig å vente, men i løpet av høsten/vinteren kommer det masse nytt som for eksempel DX10 kort og nye CPUer og platformer fra både Intel (disse ser svært lovende ut, og AMD bør ha noe bra å svare med her) og AMD.

 

Var jeg deg ville jeg satt pengene i banken og ventet ett par måneder før jeg kjøpte ny PC. Hadde det ikke vært utrolig kjedelig å sitte med den gamle generasjonen skjermkort når den nye generasjonen kommer et par måneder etter at du har kjøpt ditt? Eller at de nye CPUene er utrolig gode og kjappe sammenlignet med det du har kjøpt?

 

Det er mitt råd hvertfall :)

5976777[/snapback]

 

prøv du å sitte med penger og ha lyst på ny pc, det er ikke noe gøy nei :!:

Men det er sant det du sier.

Men det kommer bestandig noe bedre...og man skal aldri kjøpe det siste på hardwarefronten det gir minst for pengene. Men igjen..har du lyst og råd har du lov... :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir nok en lækker PC du får deg,men.. ikke bygge sjøl alikevel?

Halve moroa det jo. :p

Og.. det er alltid en første gang for alt  :D  :thumbup:

5984281[/snapback]

 

hehe, ja det er jo det :)

 

Men! blir ikke noe gøy å sitte med en halv pc fordi jeg klarte å ødellege cpuen og slikt... pluss at jeg har to nyskjerrige lillesøstre som absolutt ikke er en fordel for byggingen... :(

tør bare ikke ta sjangesen på å bygge selv... 370 kr er jo knakanes bra pris for en garanti for at pc'en funker

kan heller ikke si at jeg har så sinnsykt mye erfaring med å titte inn i kabinetter eller å vite hvordan en slik en funker, eneste gangen jeg har sett inni denne skrapmaskinen var da jeg skulle montere nettverkskort når vi fikk adsl...

det er heller ikke en historie som vil skaffe meg mer respekt blandt databyggere akkurat...

altså, fordi jeg klarte å sette kortet i feil sånn ting... så det funka ikke... vi dreiv å styrte med tele2 i ukesvis om at nettet ikke funka, men så skulle jeg sjekke om kortet satt riktig i, jeg tok det ut, blåste på det og satt det i en annen sånn ting for å se om det funka... og så var vi plutselig på nett;S da var det jo bare å ringe å beklage alt oppstyret til tele2 etterpå :)

 

så å bygge selv blir og var aldri særlig aktuelt :)

Endret av JohanStendal
Lenke til kommentar

Men er litt usikker på den Kingston rammen, har lyst på x2 4200+ men det blir litt over budsjettet da... så å kutte ned på rammen blir eneste utvei

 

noen som sys jeg ikke burde kutte den/bøt kutte ned?

og er det vits med sånn ultral low latency på rammen? hvor stor ytelsesforskjell blir det?

 

isåfall, link til bra 2048 ram pc3200

Lenke til kommentar
Men er litt usikker på den Kingston rammen, har lyst på x2 4200+ men det blir litt over budsjettet da... så å kutte ned på rammen blir eneste utvei

 

noen som sys jeg ikke burde kutte den/bøt kutte ned?

og er det vits med sånn ultral low latency på rammen? hvor stor ytelsesforskjell blir det?

 

isåfall, link til bra 2048 ram pc3200

5988350[/snapback]

 

Jeg sikter meg inn på DENNE

okey pris på 2 gb hvertfall :yes:

Lenke til kommentar
Hehe, har ikke lest gjennom hele posten, så vet ikke om noen andre har nevnt det allerede, men CPUen du har tenkt å kjøpe koster flere hundre kroner mindre hos f.eks www.shg.no www.netshop.no www.psdata.no

5989165[/snapback]

 

skal kjøpe alt hardware fra netshop.no :)

så kan de montere for meg... såeh, men hadde jo tenkt på 4200+

Lenke til kommentar
Men er litt usikker på den Kingston rammen, har lyst på x2 4200+ men det blir litt over budsjettet da... så å kutte ned på rammen blir eneste utvei

 

noen som sys jeg ikke burde kutte den/bøt kutte ned?

og er det vits med sånn ultral low latency på rammen? hvor stor ytelsesforskjell blir det?

 

isåfall, link til bra 2048 ram pc3200

5988350[/snapback]

 

Jeg sikter meg inn på DENNE

okey pris på 2 gb hvertfall :yes:

5989149[/snapback]

 

hmm, den ser bra ut :)

noen som har noen andre? må ha litt å velge mellom...

Endret av JohanStendal
Lenke til kommentar
Men er litt usikker på den Kingston rammen, har lyst på x2 4200+ men det blir litt over budsjettet da... så å kutte ned på rammen blir eneste utvei

 

noen som sys jeg ikke burde kutte den/bøt kutte ned?

og er det vits med sånn ultral low latency på rammen? hvor stor ytelsesforskjell blir det?

 

isåfall, link til bra 2048 ram pc3200

5988350[/snapback]

 

Jeg sikter meg inn på DENNE

okey pris på 2 gb hvertfall :yes:

5989149[/snapback]

 

hmm, den ser bra ut :)

noen som har noen andre? må ha litt å velge mellom...

5991296[/snapback]

 

 

Tja.. vurderte DENNE litt også.. og evt. Den her

 

Jepp! :)

Lenke til kommentar
Men er litt usikker på den Kingston rammen, har lyst på x2 4200+ men det blir litt over budsjettet da... så å kutte ned på rammen blir eneste utvei

 

noen som sys jeg ikke burde kutte den/bøt kutte ned?

og er det vits med sånn ultral low latency på rammen? hvor stor ytelsesforskjell blir det?

 

isåfall, link til bra 2048 ram pc3200

5988350[/snapback]

 

Jeg sikter meg inn på DENNE

okey pris på 2 gb hvertfall :yes:

5989149[/snapback]

 

hmm, den ser bra ut :)

noen som har noen andre? må ha litt å velge mellom...

5991296[/snapback]

 

 

Tja.. vurderte DENNE litt også.. og evt. Den her

 

Jepp! :)

5994216[/snapback]

 

 

Passer pc4000 til oppsettet mitt da? er ikke det for s940?

og hvis det funker, hvor mye bedre er pc4000 enn pc3200? er foskjellen verdt pengene?

Lenke til kommentar
Passer pc4000 til oppsettet mitt da? er ikke det for s940?

og hvis det funker, hvor mye bedre er pc4000 enn pc3200? er foskjellen verdt pengene?

5998841[/snapback]

 

Skal du overklokke?

5999000[/snapback]

 

vet ikke helt hva det innebærer, å har enda mindre peiling på om jeg kommer til å gjøre det :)

 

men en ting er sikkert; kommer ikke til å gjøre det med det første ;D

Lenke til kommentar
Passer pc4000 til oppsettet mitt da? er ikke det for s940?

og hvis det funker, hvor mye bedre er pc4000 enn pc3200? er foskjellen verdt pengene?

5998841[/snapback]

 

Skal du overklokke?

5999000[/snapback]

 

vet ikke helt hva det innebærer, å har enda mindre peiling på om jeg kommer til å gjøre det :)

 

men en ting er sikkert; kommer ikke til å gjøre det med det første ;D

5999148[/snapback]

 

Gå for pc3200 ;)

Lenke til kommentar

Skjønner egentlig ikke helt hvorfor folk går etter dual-core processorer når det er snakk om spill... AMD X2 3800 er vel bare satt sammen av 2 AMD 3200 "venice? :ermm:" kjerner og de færreste spill har jo støtte for dual-core så da bruker du jo bare en 3200 core! riktig nok kommer jo flere og flere spill til å støtte dual-core, men i hvor stor grad gir dette egentlig ytelsesøkning? :hmm::ermm:

Lenke til kommentar
Skjønner egentlig ikke helt hvorfor folk går etter dual-core processorer når det er snakk om spill... AMD X2 3800 er vel bare satt sammen av 2 AMD 3200 "venice? :ermm:" kjerner og de færreste spill har jo støtte for dual-core så da bruker du jo bare en 3200 core! riktig nok kommer jo flere og flere spill til å støtte dual-core, men i hvor stor grad gir dette egentlig ytelsesøkning? :hmm:  :ermm:

5999462[/snapback]

 

hmmm, haklke peiling :S

du får vente på svar fra prO'sa :!:

 

men! hva er egentlig forskjellen på xp home og pro?

jeg vil ha en gaming pc og har gjerne lyst til å vite hva som er best for meg når det gjelder operativsystem :)

Lenke til kommentar

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_XP

 

Under editions står det funksjoner som er i XP Pro og ikke i Home edition... Hovedsakelig sikkerhetsfunksjoner og fjernkontrollering fra andre PC'er. Det står noe om evnen til flere prosessorer der og, at det vist nok skal påståes at det er mer stabilt og jobber mer symetrisk med XP. Og evnen til å være en del av en Windows server gruppe.... :ermm: i det hele tatt mange funksjoner som er mer business rettede.

 

:ermm: "men en ting jeg lurer på er, hvem trenger alle de sikkerhetsfunksjonene når jeg har hørt at man kan starte XP uten passord med windows 2000 bootdisk? :cry::ermm: ?" Er dette sant eller en god porsjon gildevev?

 

når det gjelder gaming betyr det vel ingenting tror jeg så det blir vel opp til den enkelte om man ønsker disse ekstrafunksjonene eller ikke. Ytelsen er vel noenlunde lik for gamere.

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar
Skjønner egentlig ikke helt hvorfor folk går etter dual-core processorer når det er snakk om spill... AMD X2 3800 er vel bare satt sammen av 2 AMD 3200 "venice? :ermm:" kjerner og de færreste spill har jo støtte for dual-core så da bruker du jo bare en 3200 core! riktig nok kommer jo flere og flere spill til å støtte dual-core, men i hvor stor grad gir dette egentlig ytelsesøkning? :hmm:  :ermm:

5999462[/snapback]

Nå kommer flere og flere DRIVERE med støtte til Dual core. Og det er nettopp drivere til CPU og GPU f.eks som kjører og på en måte bestemmer ytelsen til tingen og funksjonen.

Og når driverene blir bedre støttet av DC kjører også programmer bedre på grunn av dette.

Men X2 er mest for å kunne kjøre 2 programmer samtidig uten av at de påvirker hverandre. Ikke kjeft hvis jeg sa noe feil her... Dette var *prøv å husk riktig nå* for meg :whistle:

Endret av mossing91
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897
Har bestemt meg for å kjøpe alt fra netshop! der er det jo mulighet for å få dem til å montere pc'en for den nette sum av 350 kroner =) og alt sammen er 700 kr billigere enn hos komplett hvor jeg dessuten må montere selv smile.gif

 

noen her som har peiling på leverings tiden fra netshop.no?

 

Hvor får du dem til å montere selv fra hardwaren DU velger?

Følger det med 3 års garanti da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...