Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med ustabil SMC router


Anbefalte innlegg

Har et lite problem her, som jeg har vært borti tidligere, og da endte vi opp med å heller skaffe en ny router. Har seg slik at etter at adsl modemet (zyxel) mistet strømmen i en liten stund i går kveld, har routeren (SMC : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121673 ) vært et eneste kaos. Maskinene mister tilkoplingen med jevne mellomrom, ikke bare internett, men altså forbindelsen med routeren. Det går som regel alltid an å få det i gang igjen bare med å "disable" tilkoblinen i nettverks egenskaper, og "enable" igjen. I router-loggen står det også masse blocked attempts.

 

Noen som har opplevd noe lignende? Er beredt på å måtte skaffe en ny router, har hørt at enkelte ganger kan overbelastningen bli såpass høy på routeren at den kollapser, men kan det være tilfelle her? Det virker i grunn som noe slikt har skjedd, for den har fungert prikkfritt siden vi kjøpte den i februar, begynte altså kun å fuske nå etter at internett forbindelsen forsvant en liten periode. Noen som kan komme med tips? Routeren har forøvrig nyeste firmware tilgjengelig.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nøyaktig samme router, og min har det problemet at den noen ganger krasjer totalt og at jeg må ta strømmen til den. Det skjer ikke ofte, og ikke spesielt ved høy belastning. Hadde samme router før også, men det var en tidligere versjon og den gikk 100 % stabilt i flere år uten å krasje, så det er nok en svakhet med den nye versjonen.

Lenke til kommentar

Dette samme har skjedd med min router. Det er en d-link dl624. Jeg sliter med at den sender dårlig nå, og når jeg tenker meg om begynte problemene da jeg tok strømmen til modemet en kort periode....

 

Jeg har forsøkt det meste nå, men modemet blir ikke seg selv igjen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...