Gå til innhold

Tømming av væske i vannkjølingssysten


Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen tips i hvordan jeg bør utføre dette for minst mulig søl? Vil helst slippe å fylle PCen med vann når jeg skal tømme systemet fordi jeg skal sette på en ny blokk.

 

Oppsett: pumpe og vanntank i bunn (ganske liten tank, den sylinderiske fra NC). Radiator på toppen, bak i kabinettet og en maze3 blokk på cpuen.

 

Alt er montert inni et chieftech fulltower.

 

Hvordan bør jeg gå frem, har folk noen tips til hvordan det gjøres enkelt og greit?

 

Alle svar mottas :smile:

 

Red: la til kabinett.

 

[ endret av hce den 2002-09-29 17:00 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg satte pc'en på kanten av kjøkkenbordet og en bøtte under. Jeg har litt å gå på når det gjelder lengden på slanger(ikke mye men litt...), slik at jeg kan ta pumpa litt ut av kabinettet. Pumpa står nederst i kabinettet. Mens jeg holdt pumpa over bøtta så tok jeg av slangen på innsuget og lot alt renne ned i bøtta. Men pass på at du får med alt som ligger i radiator og i pumpa. Dette tenkte ikke jeg på og når jeg skulle bære pc'en inn på rommet igjen så randt det vann i bunnen av kabinettet. Dette kom av at pc'en ble bikka litt slik at siste rest av vann kom deg ut av radiatoren.

Litt tungvinnt men det funker.

Lenke til kommentar

Ingen som har noe genialt å komme med... Jeg tenkte å bruke hevertprinsippet på å tømme det som var i tanken. Når den da er tømt for all vann så demontere slangen på ett sted, er litt usikker på hvor jeg skal demontere.

 

Å ta ut hardwaren er litt vanskelig da vannkjølingssystemet er litt i veien for det :/ Har ikke så veldig lyst til å miste store kobberblokker oppå HK eller noen av kortene. Hvis alt går bra skal jeg etterhvert lage litt hvordan jeg voldtok PCen min og fikk den til å bli helt stille :smile: Ser bra ut så langt, bortsett fra at jeg har drept et skjermkort :cry:

Lenke til kommentar

Sånn, da var hele systemet tomt for vann. Gikk greit, dro tanken så langt den gikk ut av kassa, holdt en bolle under tanken, og tok av slangen på utsug fra tanken. Tømte tanken, og det som rant ned igjennom systemet. Så tok jeg av pumpa og tømte den. Etter det var det ganske lite vann igjen, så da klarte jeg å lirke ut hovedkortet og etter det var det en dans på røde roser å få ut de siste slantene :smile:

 

Nå må jeg bare sage hull til støpselet til pumpa, planslipe den nye G4 kjøleren, montere all hardwaren igjen, montere vannkjølinga og koble opp alle viftene igjen... skal vi se 4-5 timer kanskje? :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-29 17:28, skrev Arachnid:

du blåser i det ene røret, og vannet kommer ut av det andre, hold på litt, også koble fra blokka, men hver sikker på at 99% av vannet går ut.. Noe blir selfølgelig igjen i radiatoren.



sorry litt kluss
:grin:

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Arachnid på 2002-09-29 17:31 ]</font>


ville du satt kjeften din på de slangene hvor det har vært råtten vann i ?? luker dritt av slikt vann

Lenke til kommentar

Quote:


ville du satt kjeften din på de slangene hvor det har vært råtten vann i ?? luker dritt av slikt vann


 

Nope. Og jeg har ikke råttent vann i mitt system... Det jeg prøvde si var at man vha luft inn den ene veien vil alt vannet gå ut den andre veien, hvordan jeg tilførte systemet mitt luft er en hemmelighet :wink:

 

Ædabæda :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...