Gå til innhold

Billig, stillegående film-PC


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg har planer om å bygge en stillegående PC til filmvisning (ikke spilling). Samtidig skal den være Billig (jepp, med stor B)! PC'en skal ha projektor som skjerm og vil være tilknyttet andre datamaskiner via nettverk.

 

Tenkte å handle fra www.shg.no. Så langt har jeg kommet opp med følgende:

 

Støyfrie komponenter:

310893 AsRock K8NF4G-SATA2, Socket 754 452,00 (passivt kjølt, m/ skjermkort)

321062 AMD Sempron 2600+, S754, 64Bit, Bulk 569,00 (NB uten CPU-vifte)

320803 ThermalRight SB 2, AMD K8 Profile 242,00

350491 Elixir DDR400, 512 MB 276,00

740595 LiteOn DVD, SOHD-16P1S-05C, Black, Bulk 157,00 (evt hvit)

+ mus / tastatur som jeg har liggende fra før

 

Komponenter med noe støy:

810685 shg Case V35, MicroATX, 350W, Black 337,00

420482 Maxtor DM10 80 GB, 7200RPM, 8 MB SATA300 409,00

 

Jeg er selv skeptisk til den 350W PSU'en, mistenker at den vil bråke en del. Jeg har noen gamle harddisker (med ukjent støynivå) liggende, så jeg er usikker på om jeg trenger å kjøpe en ny.

 

Er det noen som har tips til et rimelig (gjerne lite) kabinett med stillegående PSU? Evt andre forslag til endringer? Jeg trenger ikke handle alt på www.shg.no.

 

En annen ting: Er det noen som har erfaring med "Boot from LAN"? Dvs at man ikke har harddisk i maskinen men laster inn OS fra harddisk på en annen maskin? Det hadde jo vært interessant støymessig, men foreløpig er jeg bare nysgjerrig på muligheten (vet jo ikke om det er komplisert å få til).

 

På forhånd takk for innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

unngå maxtor hvis du vill den skal var mer en 1 år, beklager men rykter jeg har hørt om denne hardisken. og det viser seg å gå igjen og igjen.

samsung eller noe.

 

den psu har 120mm vifte da bråker den evt mye mindre enn det en 80mm vifte ville gjort. mye mindre rpm. ellers så handler shg fra samme fabrikk som en del andre som selger psuer og hos dem, ser det ut som. bare det blir rett fra fabrikken uten lakkering, fancy eske, mellomledd, etc ellers så selger shg til de laveste priser. tror en får ok psuer, som du ser så er det ikke qtec

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Takker for innspill. Jeg styrer klar av Maxtor hvis det blir aktuelt med ny HD. Jeg venter med skjermkort; foreløpig har jeg ikke så mye HDTV-materiale å spille av :).

 

Pizzafordi, hvordan ser du at PSU'n i dette kabinettet har 120 mm vifte (ikke at jeg ikke tror på deg)?

Lenke til kommentar

Power supply

Watt (Max/Peak Load) 350 Watt

 

Watt (Average Effect) 325 Watt

 

Ampere on 12V 15 Ampere

 

Pin Layout 20 Pins (Standard ATX)

24 Pins

 

PSU noise Regular noise (between 20-28 dB - automatically adjusted to the heat development)

 

Power connections 2 x SATA

2 x FDD (For disc drive)

4 x Harddrive/Optical drive

1 x 4 Pins Pentium4 Connector

1 x 6 Pins PCI-E VGA Card Connector (For newer nVidia PCI-Express VGA cards)

Tower cooling

Included case coolers 0 pcs

 

Case cooler spaces 1 x 80x80mm on the back

 

 

 

tok feil av kabinett, men da shg gir 350 max watt psu i de funksjonene er det sannsynlig, den samme psu som er i de til 400 og 500kr på midi. disse er opplyst med 120mm vifte, muligens det samme her.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...