Gå til innhold

Mobilen min er stjelt - hvordan sperre mobilen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke IMEI-nummer for å få sperret tlf for tyveri.

Du får noen kontrollspørsmål om hvor gammel du er og fødselsdato (som matcher med infoen de har), så får du en 4-sifret kode du må skrive ned, så oppgir du samme koden hvis du får igjen mobilen og vil åpne den igjen. Denne koden blir lagt inn i systemet, så alle kundeservicefolkene kan se hva koden skal være og ber deg gjengi den.

 

Det skal ikke være veldig vanskelig å få sperret abonnementet nettopp fordi folk flest ikke går rundt med IMEI-nr på lomma, men man vil gjerne sperre tlf med en gang det oppdages at den er borte, f.eks på et utested en fredag kveld. Da sitter ingen og bjeffer "Ånei du, stikk hjem og let gjennom søpla etter imei-nr ellers gidder jeg ikke hjelpe deg!"

 

PS: Jeg vet prosedyren fordi jeg har jobbet i Telenor Mobil KS i 9mnd og sperret utallige tlf som var stjålet.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Du trenger ikke IMEI-nummer for å få sperret tlf for tyveri.

Du får noen kontrollspørsmål om hvor gammel du er og fødselsdato (som matcher med infoen de har), så får du en 4-sifret kode du må skrive ned, så oppgir du samme koden hvis du får igjen mobilen og vil åpne den igjen. Denne koden blir lagt inn i systemet, så alle kundeservicefolkene kan se hva koden skal være og ber deg gjengi den.

 

Det skal ikke være veldig vanskelig å få sperret abonnementet nettopp fordi folk flest ikke går rundt med IMEI-nr på lomma, men man vil gjerne sperre tlf med en gang det oppdages at den er borte, f.eks på et utested en fredag kveld. Da sitter ingen og bjeffer "Ånei du, stikk  hjem og let gjennom søpla etter imei-nr ellers gidder jeg ikke hjelpe deg!"

 

PS: Jeg vet prosedyren fordi jeg har jobbet i Telenor Mobil KS i 9mnd og sperret utallige tlf som var stjålet.

5898037[/snapback]

 

Bitex? Hvordan kan telenor stenge mobiltelefonen min når jeg ikke har imei nummeret ? De kan vel forsåvidt bare stenge mobilabbenomentet? Mobilen som ble stjålet er en D500 som jeg kjøpte uten abb.

Endret av Gabriel Shear
Lenke til kommentar
Du trenger ikke IMEI-nummer for å få sperret tlf for tyveri.

Du får noen kontrollspørsmål om hvor gammel du er og fødselsdato (som matcher med infoen de har), så får du en 4-sifret kode du må skrive ned, så oppgir du samme koden hvis du får igjen mobilen og vil åpne den igjen. Denne koden blir lagt inn i systemet, så alle kundeservicefolkene kan se hva koden skal være og ber deg gjengi den.

 

Det skal ikke være veldig vanskelig å få sperret abonnementet nettopp fordi folk flest ikke går rundt med IMEI-nr på lomma, men man vil gjerne sperre tlf med en gang det oppdages at den er borte, f.eks på et utested en fredag kveld. Da sitter ingen og bjeffer "Ånei du, stikk  hjem og let gjennom søpla etter imei-nr ellers gidder jeg ikke hjelpe deg!"

 

PS: Jeg vet prosedyren fordi jeg har jobbet i Telenor Mobil KS i 9mnd og sperret utallige tlf som var stjålet.

5898037[/snapback]

 

Bitex? Hvordan kan telenor stenge mobiltelefonen min når jeg ikke har imei nummeret ? De kan vel forsåvidt bare stenge mobilabbenomentet? Mobilen som ble stjålet er en D500 som jeg kjøpte uten abb.

5898099[/snapback]

De skriver inn telenornummeret ditt inn til systemet, deretter dukker det opp telefoner du har brukt det siste mnd. De finner model og merke og sperrer telefonen fra sitt eget nett. Etterpå sender de info til alle teleoperatørene i Europa om at telefonen er sperret og gir dem IMEI nummeret.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke IMEI-nummer for å få sperret tlf for tyveri.

Du får noen kontrollspørsmål om hvor gammel du er og fødselsdato (som matcher med infoen de har), så får du en 4-sifret kode du må skrive ned, så oppgir du samme koden hvis du får igjen mobilen og vil åpne den igjen. Denne koden blir lagt inn i systemet, så alle kundeservicefolkene kan se hva koden skal være og ber deg gjengi den.

 

Det skal ikke være veldig vanskelig å få sperret abonnementet nettopp fordi folk flest ikke går rundt med IMEI-nr på lomma, men man vil gjerne sperre tlf med en gang det oppdages at den er borte, f.eks på et utested en fredag kveld. Da sitter ingen og bjeffer "Ånei du, stikk  hjem og let gjennom søpla etter imei-nr ellers gidder jeg ikke hjelpe deg!"

 

PS: Jeg vet prosedyren fordi jeg har jobbet i Telenor Mobil KS i 9mnd og sperret utallige tlf som var stjålet.

5898037[/snapback]

 

Bitex? Hvordan kan telenor stenge mobiltelefonen min når jeg ikke har imei nummeret ? De kan vel forsåvidt bare stenge mobilabbenomentet? Mobilen som ble stjålet er en D500 som jeg kjøpte uten abb.

5898099[/snapback]

De skriver inn telenornummeret ditt inn til systemet, deretter dukker det opp telefoner du har brukt det siste mnd. De finner model og merke og sperrer telefonen fra sitt eget nett. Etterpå sender de info til alle teleoperatørene i Europa om at telefonen er sperret og gir dem IMEI nummeret.

5898138[/snapback]

 

 

Ringte Telenor kundeservice nå, og de sa at di bare kunne sperre abbenomentet. De sa at jeg måtte gå til forhandleren jeg kjøpte telefonen av og få serienummeret der også gå til politiet for å sperre telefonen.. STRESS?? som om jeg gidder det... Tror han stygge utlendingen som stjal mobilen blir glad.

Lenke til kommentar

Kamerat av meg hadde Telenor Mobil abn engang og telefonen ble stjelt.

Han ringe inn og forklarte hvem han var og sa at den var stjelt.

Telenor stengte den ikke da han ikke presiserte at den skulle sperres eller noe, husker ikke saken helt. Endte opp med en regning på 35.000...

Var noen som hadde ringt flere timer til usbekistan og andre lant i østen.

 

Dummere kundebehandler skal du vel se langt etter :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...