Gå til innhold

Valg av ekstern harddisk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei

Jeg har tenkt å kjøpe meg en ekstern harddisk på ca 300 GB. Er denne et godt valg ? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318353

Er veldig fornøyd med interne fra Seagate.

5895015[/snapback]

Jeg er i det hele tatt skeptisk til disse pakkeløsningeksterneharddiskgreiene, siden jeg har litt ymse erfaring, blant annet at de blir varme. Jeg vurderer derfor å lage en selv neste gang, selv om det blir dyrere. Da kan jeg få bedre (aktiv) kjøling.

Skrevet

Hold deg langt unna Seagate de suger! Du kommer 100% til å få en krash med den der og ikke kjøp LACIE heller. Gå for en Maxtor 320GB, jeg har den og er utrolig fornøyd. Den går som en klokke og blir ikke varm i det hele tatt. + at den er ganske billig for tiden.

Skrevet
Så du mener at Seagate ekstern er mye dårligere kvalitet enn interne?

5895873[/snapback]

vet ikke om de eksterne er så mye dårligere kvalitet enn de interne men hvis du søker litt på forumet så finner du ikke så veldig mye bra om Seagate sine disker og de eksterne har jo fått sinnsykt mye pepper!

hvorfor ikke noe sånt

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=33376

5895892[/snapback]

Kjøp heller en slik, den skal jeg ha meg med et par Samsundisker i, de er litt kaldrere og litt mere stille av seg. kansje det blir maxtor også, får se litt........

Ellers har jeg en ICY BOX som jeg har hatt i tre år med en Maxtordisk i uten problemer, den er utrolig bra så hvis du vil teste ut et byggesett så gå for linken over eller en Icy Box med støtte for SATA som jeg har.

Skrevet

100Mbit nettverk er jo ikke akkurat veldig kjapt da. Det går greit nok, men jeg hadde nok sett for meg Gbit, for å unngå (begrense) at nettverket blir en flaskehals.

Skrevet
Hold deg langt unna Seagate de suger! Du kommer 100% til å få en krash med den der og ikke kjøp LACIE heller. Gå for en Maxtor 320GB, jeg har den og er utrolig fornøyd. Den går som en klokke og blir ikke varm i det hele tatt. + at den er ganske billig for tiden.

5895847[/snapback]

Du visste vel at Lacie har Maxtor harddisk.... Så da er det vel ikkje vits å kjøpe en Maxtor harddisk heller da?

Jeg har selv en Lacie 250 gig, og har hatt den 1.5 år. Har ikkje hatt noe problemer med den! :thumbup:

Skrevet

5895847[/snapback]

Du visste vel at Lacie har Maxtor harddisk.... Så da er det vel ikkje vits å kjøpe en Maxtor harddisk heller da?

Jeg har selv en Lacie 250 gig, og har hatt den 1.5 år. Har ikkje hatt noe problemer med den! :thumbup:

5896401[/snapback]

har oxo denne er kjempe fornøyd :love:

(er snart full da :hrm: )

Skrevet

Ser noen her anbefaler Maxtor. Snakka akkurat med broren min og anbefalte han å ligge unna nettopp dette pga jeg har lest på et forum engang at det er mye trøbbel med disse... Tok jeg totalt feil? Er Maxtor noe å satse på? Hvilke harddisker går for å være de mest holdbare? (Hastighet er av mindre betydning)

Skrevet
Ser noen her anbefaler Maxtor. Snakka akkurat med broren min og anbefalte han å ligge unna nettopp dette pga jeg har lest på et forum engang at det er mye trøbbel med disse... Tok jeg totalt feil? Er Maxtor noe å satse på? Hvilke harddisker går for å være de mest holdbare? (Hastighet er av mindre betydning)

5932781[/snapback]

Jeg har vært borti en del maxtor-disker som har fått problemer, og antar at det er på grunn av varmeutvikling. De diskene har en egen evne til å bli sinnsykt varme, og da spesielt i sommerhalvåret (selvfølgelig). Eksterne maxtordisker som kun står i serverrom har jeg ikke sett at noen har hatt problemer med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...