Gå til innhold

hvordan spille Red Alert 1 på multiplayer via LAN

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og et par kompisser fatn ut at vi ville spille Red Alert Multiplayer, (altså 1 `ern.. ikke 2 `ern..) noen som kan fortelle meg hvordan jeg skal konfigurer dette til å fungere via vanlig hub? funker visst kun å bruke de gode gamle com portene..

og det er ikke noe valg.. :p hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

er bare et problem nå.. vi finner ikke hverandre.. eller games. vi har automatisert IP.. men vet ikke om det har noe å si.. btw. ipx hjalp ikke noe på Red Alert 1, funker bare på toern..

på enern, ahr jeg tre valg i multiplayer, det er:

1 dial up modem

2 Answer modem

3 null modem

i toern, finner vi ikke hverandre sine hostede games.. og vi ser ikek hverandre i lobbyen

Endret av SiRious
  • 1 år senere...
Skrevet

Jeg ønsker sette opp et multiplayer spill i Red Alert 1 eller det gamle C&C.

Om noen her har klart dette før så kom gjerne med en detaljert beskrivelse av hvordan du\dere fikk det til. :)

Jeg er ikke noe geni med nettverk og sånne greier men jeg kan bidra med et lite utdrag fra multiplayer biten i Red Alert sin Readme fil :)

3.4. Network Play

3.4.1 Homogeneous Environment

For multiplayer network games we strongly caution you to use a

homogeneous network environment - that is, to use the same type

of IPX compliant network drivers (e.g., IPX, IPXODI etc.) on each

system. We have found incompatibilities between drivers from

different manufacturers so you should bear this in mind if you

are having network game troubles.

3.4.2 MSIPX.COM

C&C:RA should work with any IPX compliant network but we have

found problems running with Microsoft MSIPX.COM. We strongly

recommend that you avoid MSIPX and use either IPX.COM from Novell,

or use IPXODI drivers compatible with your card. If in doubt you

should ask your network administrator to upgrade your system.

Skrevet (endret)
Jeg leste at hvis du har en nyere windows enn millenium edition (altså Windows 2000 og oppover) så kan du ikke spill lan.

Linky

8721418[/snapback]

Ja dette sto i linken din :)

Unfortunately, LAN play is disabled. There is no way to enable LAN play at all. The number one reason is due to the fact that the IPX protocol was re-written in Windows XP/2000, and is now incompatible with C&C. C&C uses a different layer of the IPX protocol to play multiplayer over a network. This layer is no longer used and was phased out of the IPX protocol. Your best bet would be to find a program that can emulate the Westwood online server locally, and play across that. I have no idea if such a thing exists though. There may also be other ways to play across IPX, but that would mean you don't apply the patch, and therefore can't run the game in Windows XP or 2000.

Men dette er skrevet før 10-Jan-2005, 20:43 ifølge forumtråden. Nå i ettertid har jo The first Decade kommet ut og støtte for xp er fikset. Selv har jeg The First Decade.

Nettverkspill i Red Alert og C&C ble det ikke gjort noe med i denne pakken. Jeg håper de ansvarlige i EA skal brenne i helvete for dette! At de ikke kunnet laget en mer komplett pakke med støtte for ordentlig multiplayer og flere bugfixes skjønner jeg ikke! Bonus DVDen er også ubrukelig. Bedre at de brukte mer tid og penger på det som fansen virkelig bryr seg om! :hrm:

Litt info om samlepakken fra wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Command_%26_C...he_First_Decade

På wikipedia lå også denne linken :)

http://strike-team.net/nuke/html/index.php...=article&sid=85

Dette er en guide for hvordan en fikser nettverkspill i C&C og Red Alert.

Skal teste den nå og se hvor langt jeg kommer.

Edit:

Lan på C&C funker perfekt :) Og så er det enkelt og fikse. Du laster ned filen thipx32.dll og erstatter den med den samme i command & Conquer mappa. og vips så funker "network" i "multiplayer game" som tidligere ikke var tilgjengelig.

Bare scroll ned på siden her til du kommer til "Install Instructions for playing LAN:"

Det er også mulig å spille Online på C&C men da må du gjøre flere konfigurasjoner. Jeg har ikke testet dette.

På Red Alert er det ikke noe LAN spill bare Online :nei: Så skal en spille mot andre der så må det bli gjennom en internett konfigurasjon tror jeg. Har ikke prøvd.

Bare følg instruksjonene i linkene ovenfor så kan dere mekke noe selv.

Uansett C&C var veldig artig. Du har tilgang til en rekke nye enheter som du tidligere ikke kunne bygge. Kjempegøy :)

Endret av Mr. Gnom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...