Gå til innhold

Error 4096 *krise*


Anbefalte innlegg

Har nettopp formatert her er problemet: Laster inn: "Abstraksjonslag mot maskinvare" <--- noe som jeg ikke er helt sikker på hva betyr.

 

Dette skjer under "Installere Windows"

"filen: \i386\halaacpi.dll kan ikke lastes inn. Feilkoden er 4096. Installasjonen kan ikke fortsette. Trykk en tast for å avslutte"

 

Error 4096:

Additional information: This error has also been known to occur when a memory stick is in a card reader and the computer is attempting to boot from it. If you have any type of card reader or flash reader make sure that no memory stick is inside the computer. 

 

Jeg har ikke noe slikt tilkoblet kan feilen være at jeg benytter meg av usb-enheter som tastatur eller mus ?

 

[edit] det som også er, er at jeg har allerede før idag lykkes med å installere windows en gang, men da streika bios og fant ikke harddisken =((. Men hvis jeg da f.eks komblet den harddisken til en annen pc fant den harddisken med en gang.

Endret av GUNNISSS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres ut som om det er noe feil med enten disk-kontrolleren eller kabelen til Harddisken.

5888654[/snapback]

 

Kablene er fine.... prøvde å bytte de ut også. Hvordan kan jeg teste/sjekke om disk-kontrolleren fungere som den skal ?

Endret av GUNNISSS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...