DreamT Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Heisann! Gikk tom for lagringsplass så jeg bestile ny Hiatchi Desktar 250 gb harddisk! Jeg skulle sette den inn i dag og satte den inn akkurat som den forrige er satt inn.. Da ble de fire slottene brukt opp, men når jeg startet pcn kom det bare en rar lyd.. Hva har jeg gjort feil? Takk for hjelp!
hunters Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Definer den rare lyden er du snill Du har gjort alt rettt, burde ikke komme noe rar lyd når du setter i en ny harddisk.
DreamT Skrevet 7. april 2006 Forfatter Skrevet 7. april 2006 Litt usikker egentlig... Pc startet den og jeg gikk inn i bios men fant ikke harddisken?
Elgvenn2 Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Sett tilbake gamle disken og se om det virker da. hvis den rare lyden kommer fra nye disken din, kan den være DOA (Dead On Arrival)
DreamT Skrevet 7. april 2006 Forfatter Skrevet 7. april 2006 Sånn er det! Tre av slottene er i bruk når jeg bruker bare en av diskene! Når jeg setter inn den nye blir alle fire brukt.. Men fant ikke den nye disken når jeg satte den i og det kom en rar lyd!
Elgvenn2 Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Jeg skal jo ha begge diskene da! 5884807[/snapback] ja, og det virker ikke, og da må man FEILSØKE! :-P koble disken på en annen port. Hør om lyden kommer fra den nye disken din. Hvis den gjør det, er disken trolig defekt. spessielt hvis den ikke dukker opp på noen av kontaktene
DreamT Skrevet 7. april 2006 Forfatter Skrevet 7. april 2006 Så jeg skal koble den nye disken på en annen port enn den ene ledige?
L O G I M A N Skrevet 7. april 2006 Skrevet 7. april 2006 Sånn er det! Tre av slottene er i bruk når jeg bruker bare en av diskene! Når jeg setter inn den nye blir alle fire brukt.. Men fant ikke den nye disken når jeg satte den i og det kom en rar lyd! 5884815[/snapback] Du sier at tre av slottene er brukt når du bruker en av diskene? Du har vel bare en kabel i for hver disk? Men du sier du får en rar lyd, prøv å beskriv den. 1. Du kan koble ut de andre diskene og prøve den nye alene. 2. Prøv å bytte kabel til den nye disken, både strøm og signal.
DreamT Skrevet 7. april 2006 Forfatter Skrevet 7. april 2006 tenker slottene på hovedkortet jeg da... Jeg har bare en disk nå ikke sant men det er forskjellig andre ting som er koblet på, ikke harddisker bare!
DreamT Skrevet 7. april 2006 Forfatter Skrevet 7. april 2006 Nå tok jeg ut alt bortsett fra de to diskene! Så kom den lyden igjen, klikk klikk klikk klikk, kom med jevne mellom rom. Så tok jeg ut den ene harddisken og da kom lyden bort og det var den nye harddisken!
DreamT Skrevet 8. april 2006 Forfatter Skrevet 8. april 2006 Ja hei og hopp! Jeg tok ut strømkabelen og sata kabelen fra den gamle disken og satte de inn i den nye disken.. så jeg bare brukte den nye disken.. Allikevel kom den klikk klikk, klikk klikk, lyden! Så er disken ødelagt?
warlord Skrevet 8. april 2006 Skrevet 8. april 2006 Kontakt forhandleren og konfronter han med problemet. Disken e etter min formening defekt ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå