Gå til innhold

TTD, trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Savner transport tycoon delux veldig, vet at det finnes en måte å få den til å fungere på nyere pcer, men forstår ikke hvordan det lar seg gjøre, har orginal cd, men hjelper lite når den ikke vil fungere på min pc ;(

Finnes det noen der ute som kan hjelpe meg??

Mhv HoJ

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Savner transport tycoon delux veldig, vet at det finnes en måte å få den til å fungere på nyere pcer, men forstår ikke hvordan det lar seg gjøre, har orginal cd, men hjelper lite når den ikke vil fungere på min pc ;(

Mhv HoJ

5880995[/snapback]

Du kan jo prøve å laste ned Open TTD på openttd.org

Skrevet

Mhv HoJ

5880995[/snapback]

5881115[/snapback]

det er dette greiene her jeg ikke forstår noen ting av hva må jeg gjøre??

Skrevet (endret)

Mhv HoJ

5880995[/snapback]

5881115[/snapback]

det er dette greiene her jeg ikke forstår noen ting av hva må jeg gjøre??

5881121[/snapback]

Såvidt jeg vet er det bare å laste ned spillet derfra til ønsket operativsystem og kjøre i gang.. Har ikke testa det selv, og siden ser nå ut til å være nede:/

EDIT: Så nå at det krever originalfilene, så jeg har ingen mulighet for å få sett selv, men har du lest readme.txt? eller sjekket i forumene på siden?

Endret av Chrissj
Skrevet

Tatt ut i fra readme-fila:

4.0) Running OpenTTD:

84 ---- ----------------

85

86 Before you run OpenTTD, you need to put the game's datafiles into the data/

87 subdirectory. You need the following files from the original version

88 of TTD as OpenTTD makes use of the original TTD artwork.

89

90 List of the required files:

91 sample.cat

92 trg1r.grf

93 trgcr.grf

94 trghr.grf

95 trgir.grf

96 trgtr.grf

97

98 (Alternatively you can use the TTD GRF files from the DOS version: TRG1.GRF,

99 TRGC.GRF, TRGH.GRF, TRGI.GRF, TRGT.GRF. A few minor graphical glitches with

100 the DOS graphics remain. E.g. the autorail button in the rail toolbar doesn't

101 look as nice as with the Windows graphics.)

102

103 If you want music you need to copy the gm/ folder from Windows TTD into your

104 OpenTTD folder, not your data folder.

105

106 You can change the data path (which contains savegames as well) in

107 Makefile.config by setting DATA_DIR_PREFIX and USE_HOMEDIR.

Har du prøvd dette?

Skrevet (endret)

OpenTTD er en aldeles glimrende reimplementasjon av TTD, og støtter blant annet flerspiller med opptil 10 spillere. En haug med nyttige funksjoner fra blant annet ttdpatch er integrert, og diverse annet småsnacks har også sneket seg med.

Anbefales på det varmeste!

Du trenger kun originalfilene fra spillet du har liggende, i ferdig installert versjon. Bare sett riktig katalog under installasjonen av OpenTTD, så kopierer den over filene selv. Ellers kan du prøve å kopiere over data/-katalogen manuelt til OpenTTD-katalogtreet.

Endret av fiskfisk
Skrevet
OpenTTD er en aldeles glimrende reimplementasjon av TTD, og støtter blant annet flerspiller med opptil 10 spillere. En haug med nyttige funksjoner fra blant annet ttdpatch er integrert, og diverse annet småsnacks har også sneket seg med.

Du trenger kun originalfilene fra spillet du har liggende, i ferdig installert versjon. Bare sett riktig katalog under installasjonen av OpenTTD, så kopierer den over filene selv. Ellers kan du prøve å kopiere over data/-katalogen manuelt til OpenTTD-katalogtreet.

5881185[/snapback]

Skal prøve dette, takker for hjelpen

Skrevet

5881185[/snapback]

Skal prøve dette, takker for hjelpen

5881404[/snapback]

så det jeg må gjøre er å kopiere disse filene fra orginal cd'n så installere open ttd på samme mappe som disse filene er kopiert til, er det slik det fungerer??

Skrevet

jeg får dette ikke til, jeg har orginal ttd win komp. skal jeg installere den først, eller bare luke ut disse filene som det er snakk om?? så legge open ttd i samme mappe?? hjelp meg dere som har fått dette til, hvordan klarte dere det??

Skrevet

Du installerer TTD på vanlig måte, installerer deretter OpenTTD (til en annen mappe), og OpenTTD-installeren spør deg om hvor TTD allerede er installert. Den kopierer da automagisk over alle filene den trenger fra den originale TTD-installasjonen, og du kan spille OpenTTD av hjertets lyst.

Skrevet
Du installerer TTD på vanlig måte, installerer deretter OpenTTD (til en annen mappe), og OpenTTD-installeren spør deg om hvor TTD allerede er installert. Den kopierer da automagisk over alle filene den trenger fra den originale TTD-installasjonen, og du kan spille OpenTTD av hjertets lyst.

5890629[/snapback]

Det fungerer ikke, jeg får lastet inn ttd på maskinen, jeg får pakket ut open ttd, men når den ber meg om å finne mappen til ttd, så står det at den ikke kan finne mappen hvor spillet er innstalert!! Hva gjør jeg feil...??

Skrevet

5890629[/snapback]

Det fungerer ikke, jeg får lastet inn ttd på maskinen, jeg får pakket ut open ttd, men når den ber meg om å finne mappen til ttd, så står det at den ikke kan finne mappen hvor spillet er innstalert!! Hva gjør jeg feil...??

5890756[/snapback]

Ingen som kan hjelpe meg??

Skrevet (endret)
Da kan du ev. installere uten å kopiere over datafilene, og deretter kopiere data\-mappen over.

5894123[/snapback]

HÆ! det ser ut som jeg har dos version, hvordan gjør jeg det da??

nå har jeg prøvd alt men får bare meldingen cannot open file c:\spill\ttd\data\sample.cat Hvorfor får jeg det?? jeg har prøvd både win systemet og dos systemet med open ttd før og open ttd etter installering av orginalcd, legger dem på samme mappe, eller prøver å lokalisere med open ttd men den finner ikke katalog, hva feiler meg?

Endret av hojohansen
Skrevet

DATA-mappen i OpenTTD-katalogen (C:\Program Files\OpenTTD\data i defaultinstallasjonen), inneholder hos meg:

autorail.grf

canalsw.grf

dosdummy.grf

nsignalsw.grf

openttd.grf

opntitle.grf

sample.cat

signalsw.grf

trg1r.grf

trgcr.grf

trghr.grf

trgir.grf

trgtr.grf

trkfoundw.grf

En del (eller alle) av de filene kommer fra TTD-katalogen, men jeg har ikke spillet installert her så jeg får ikke sjekket (kopierte over fra den gamle maskina).

• 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...