Gå til innhold

Program for å rippe DVD


Anbefalte innlegg

Jeg trenger et program for å rippe (heter det det på film?) DVDer så jeg kan legge de på mp3 spilleren (Creative Zen Vision:m).

 

Jeg har prøvd alltoavi, men audio codecen ble ikke støttet av mp3-spilleren. Jeg holder på å prøve VirtualDubMod, så jeg vet ikke om det virker enda, men det tar veldig lang tid. 1 til 1 1/2 time på den første filen på DVDen som er 26 min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk, men dette tar jo minst like lang tid, går det ikke ann å gjøre det raskere?

 

Og et spørsmål til, hva gjør DVD Decrypter? AutoGK kan jo åpne vob filen som den er fra før av.

 

Og på bildet i tutorialen på ITpro kan man velge DVD input og ta hele DVDen samtidig, går ikke det i nyeste versjon?

 

Jeg fikk ikke prøvd Xilisoft DVD Ripper siden det koster penger.

Lenke til kommentar

Takk, jeg tror jeg prøver DVD Decrypter og AutoGK og lar det stå på når jeg er på skolen.

 

Tordenflesk: DVD decrypter samlet ikke filene, jeg tror egentlig ikke det ble gjort noe annet enn å kopiere filene til harddisken

 

Men i ITpro guiden kan man velge mappen hvor alle videofilene er, det går ikke i den nyeste versjonen. Må jeg legge til en og en fil?

 

Når det er .vob filer er de delt opp etter 1 GB og det er midt i filmen, hvordan blir dette når det konverteres til .avi?

Lenke til kommentar
Tordenflesk: DVD decrypter samlet ikke filene, jeg tror egentlig ikke det ble gjort noe annet enn å kopiere filene til harddisken

1. Samlinga er valgfritt og ligger i options

2. Ja, hvis du har "lånt" DVD'n så er den allerede av-kryptert

 

Men i ITpro guiden kan man velge mappen hvor alle videofilene er, det går ikke i den nyeste versjonen. Må jeg legge til en og en fil?
Joda, skulle gå det

 

Når det er .vob filer er de delt opp etter 1 GB og det er midt i filmen, hvordan blir dette når det konverteres til .avi?
AutoGK leser av .ifo-filen som blir lagt sammen med .vob-filene, og settter de sammen.
Lenke til kommentar

Siden du sier det går, hvordan? Jeg finner bare valg for å legge til en fil.

 

edit: Ifølge nettsiden til AutoGK har de fjernet denne funksjonen og det er meningen at jeg skal legge til .ifo filene isteden.

 

 

Jeg valgte den første IFO filen (VIDEO_TS.ifo virket ikke så jeg startet på VTS_01_0.ifo) og fikk valget mellom forskjellige PGCer, med forskjellige lengder på PGCene. Jeg valgte den første og valgte riktige innstillinger og trykket add, så valgte jeg den andre osv. til alle PCGene i alle .ifo filene var lagt til.

 

De fire første PGCene er ferdig og alle er like. Det skal vel ikke være sånn. Skal jeg gjøre det på en annen måte.

 

 

Jeg startet det 09:00 og nå er snart PGC 5 i den første .ifo filen ferdig. Dette tar veldig lang tid synes jeg. Skal det ta så lang tid?

 

edit: Fant ut at siden den hadde tatt den første filen 5 ganger og dette tok 6 timer, så tok det ca. like lang tid som da jeg hadde prøvd tidligere, så dette er kanskje så lang tid som det tar.

 

 

edit: Jeg prøvde DVD Fab Decrypter, men den gjorde jo bare det samme som DVD Decrypter. Jeg vil ha filmen til .avi

 

Det var trialen av Xilisoft DVD Ripper jeg hadde prøvd, men det jeg mente var at man bare får de 5 første minuttene uten å betale, og da er det ikke aktuelt.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Nei for jeg vi ha med alt, ikke bare hovedfilmen. Det er noen intervjuer og ekstrascener og sånn. Jeg visste ikke at dette hadde noe å si for AutoGK.

 

Hvordan kan jeg gjøre så jeg får med alt da?

 

Skal jeg ta med alle PGCene eller trenger jeg bare en, siden det ser ut som at alle er like?

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...