Gå til innhold

DDR Ram og Msi K7T266 pro


zero

Anbefalte innlegg

Hei jeg har et Msi K7T266 pro hovedkort og 2*256 DDR Ram brikker. Problemet er at hovedkortet ikke klarer å detektere mer enn 1 brikke, nemlig den som står i dimm 1(begge brikker funger). Har prøvd å bytte på brikkene og kun la en brikke stå i. Det som imidlertid skjer når jeg kun har en brikke i hovedkortet og denne står i dimm 2 eller 3 indikerer led'en på hovedkortet feil på Ram og det piper noe &%%%. Har byttet brikkene fram & tilbake uendelig mange ganger, men resultatet er alltid at jeg må ha en brikke i dimm1, mens den andre ikke blir oppdaget.. Noen som har noen tips eller har samme problem??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette "første" 266 utgava av kortet, ikkje den seinere pro2 (266A)? Har pro2-ru, der var en fiks i versjon 3.2 i Bios for å detektere 3stk 256Ram, står fint i manualen at ram kan stå i "any" spor, har 512 i spor 3 OK. Kan hende det "lukter" Bios skifte?

Skifta til 3.2 for å bli kvitt CPU viftealarm.

Sjå hos MSI for oppgraderinger, fant bare versjon 2 av kortet (MS-6380 v2.0) er kanskje (sannsynligvis) erstatta - ny jobber på "gammelt" kort?

Har ikkje fasit.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har nå byttet ut det "gamle" hovedkortet.

Sannsynligvis har det gått en krets på kortet. Det satt en ekstra pinne under hovedkortet som ikke skulle være der.

 

Vet ikke om dette var grunnen til kortslutning, men har hørt om andre tilfeller der dette har skjedd.

 

Har nå byttet til Pro2 med KT266AA-chipsett. Alle tre rambrikkene fungerer nå (768MB RAM). Det gamle kortet blir sendt tilbake til nettbutikken - får igjen pengene.

 

Dersom andre har samme problem anbefaler jeg å sjekke om man har satt på for mange pinner under hovedkortet. Dersom disse kommer borti en krets kan det være nok til å kortslutte saker og ting.

 

mvh.

Jan Aril Sigvartsen

Nyhetsred., Programmerer - Hardware.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...