Gå til innhold

Åpen kildekode prosjekter i java?


Anbefalte innlegg

Finnes det en norsk side hvor man kan delta i åpen kildekode prosjekter, allá sourceforge hvor feks norske studenter kan jobbe sammen? Er rimelig grønn på dette området.

 

Noen som har erfaring med os prosjekter som kan fortelle litt løst og fast om det?

Hvordan fungerer kommunikasjonen og deling av filer mellom deltagere i prosjektet?

 

Skal starte på siste året på min it-utdanning til høsten og har lyst til å få meg noe erfaring gjennom slike prosjekter..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor et norsk prosjekt? Poenget med open source er jo at det skal være åpent for alle. Utrolig trist hvis du/dere lager et utrolig kult opensource prosjekt, men ingen skjønner et kvekk av det.

 

Det fins ufattelig mange bra prosjekter på sourceforge etc.. Sleng deg heller med på noen av de, mye mer streetcred.

 

Dette hadde vært triste greier:

importer java.enhetsbegandling.FilLeser;

offentlig klasse Test {
   
   privat Bokstavsekvens navn = "Test";

   offentlig Test() {
         System.ut.skrivlinje( navn );
   }
}

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vel, jeg har et sf.net prosjekt (givtv). Er ingen supererfaren java-utvikler, men det er nå engang det språket jeg kan best. Si i fra dersom du vil hjelpe til! Skulle spesiellt gjerne hatt en som kan gtk-java, så kan jeg fokusere på backend...

5931742[/snapback]

 

Litt off-topic, men i mustang som kommer til høsten er gtk i mye større grad integrert i swing. Da kan du bare kode vanlig swing og sette den til å bruke gtk-lookandfeel.

Lenke til kommentar

Flott flott! Swing er digg, langt bedre å progge i enn GTK-java (etter min mening).

 

Er bare en liten ting - så vidt jeg vet så må man ha SUN Java for å kunne bruke swing (gnu classpath har ikke ferdigstillt sin swing-implementasjon ennå...). Og det er et mål for meg å ikke kreve av mine brukere at de skal måtte installere Sun java for å kunne bruke progget mitt - det er allerede nok sære deps...

 

Forøvrig finnes det en implementasjon (har noe med excentric.com å gjøre - greier ikke finne fram til den eksakte siden just nu) for gtk/swing/whatever som minner ganske bra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...