Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

wlan, ikke kryptering med ip tilgang.


Anbefalte innlegg

Topicen sier kanskje lite, men akkurat dette er jeg nokså blank på. Det jeg vil er ihvertfall å ikke kryptere linjen, men heller å kun gi visse ip adresser tilgang.

 

Har hørt dette er mulig, Mac eller noe.. Uansett er det noen som vil gi meg en link eller forklare i korte ord hvordan jeg skal gjøre dette på en belkin56g ruter.

 

Slenger med et bildet jeg, så om det er noen som vil forklare med bildet.. Plz gjør det.

post-19866-1144164396_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er mulig å kun tillate noen MAC-adresser. MAC-adressen er unik for din PC. Se hva som står under "MAC Address filtering" i menyen. Det er dog mulig for en inntrenger å lure routeren til å tro at han har din MAC-adresse, så 100% sikker blir du aldri.

Endret av kim
Lenke til kommentar

jeg bruker kun mac filtering hjemme. Hvis noen er så utrolig sugen på å komme seg inn på nettet mitt at de tar seg bryet med å sniffe på den ukrypterte trafikken for å få mac adressa til de trådløse enhetene mine så skal de få lov.......

 

Personlig så mener jeg at den trafikken som skjer i det private hjem er såpass uinteressant for andre at det er ikke verd brye og den tapte båndbredden du har med kryptering. Men det er no min mening da.

 

Men jeg må si at de som setter trådløst nett helt åpen er litt uforsvarlige, bare en lite kjapp biltur og man har mange nettverk man kan bruke for "funky" internett trafikk.

Lenke til kommentar

Kun MAC-filter er så godt som helt åpent, tar ikke akkurat mange sekundene å komme seg på nett der. Dessuten er det så godt som ingen som har kraftig nok nettlinje til å sutre over den tapte megabiten med båndbredde man taper ved kryptering.

 

Likegreit å sette 256bit WEP eller WPA-PSK.

Lenke til kommentar

Under MAC Adress filtering kan du sette opp hvilke MACadresser som skal tillates i nettet, men som Kim sier er det veldig enkelt å finne ut av dette for en som vil inn på nettet.

 

Du kan dessuten blokkere eller tillate bestemte IPadresser eller IPranger under Client IP filters. Dette er det enda lettere å omgå, enn MACfiltrering.

 

Vær dessuten klar over at ukryptert informasjon som går over trådløsnettet, kan hvem som helst sniffe med de rette programmene.

 

Er du ute etter sikkerhet i nettet, bruker du WPA kryptering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...