Simen1 Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Jeg ser på CanalDigital sine sider at de har USB-drivere til kabelmodemene de bruker. Hva er egentlig meningen med driveren? Jeg har aldri brukt USB-porten på modemet jeg har og har aldri hatt noe problem med det. Hvorfor er det en USB-port der, og hva er det man får tilgang til ved å innstallere driveren?
Paull Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Tror det er for å kunne bruke USB istedetfor Ethernet, for de som ikke har ethernetkort i maskinen. USB bruker mer CPU enn ethernet, så om man har nettverkskort er det ikke noe spørsmål om hva man burde bruke
Simen1 Skrevet 4. april 2006 Forfatter Skrevet 4. april 2006 Vil det være mulig å bruke USB-porten som nett-tilkobling til en maskin samtidig som Ethernet-tilkoblingen kobles til en annen maskin?
Paull Skrevet 4. april 2006 Skrevet 4. april 2006 Tviler på det, da begge maskinene vil trenge en unik IP, og for CDs servere er det vel kun èn IP per modem. Men, om jeg husker riktig, så er det noe greier som skjer om man fjerner coaxen fra modemet. Da går det over i en eller annen diagnostics-modus, med innebygget DHCP-server. Så mulig du kanskje kan bruke det som en toports hub? Det med diagnosticsmodusen har bare blitt meg fortalt, har aldri testet det eller sett det in action.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå