Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nett, kobler seg av/på hvert 5sec

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Har en stasjonær og en bærbar pc. Bruker telenor ADSL.

Kjøpte en 3COM trådløs ruter (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304347) og en usb adapter. Den stasjonære pc'en er koblet til ruter med vanlig ledning, mens den bærbare bruker usb adapteren.

Problemet mitt er at internett på den stasjonære fungerer helt fint, men når jeg skal koble meg til på den bærbare, så er jeg på nett i toppen 5sec, før jeg blir frakoblet, 5sec senere er jeg på, så av osv osv.

Jeg har ikke peiling på hva som er galt, noen som har noen bra tips?

Takk for svar :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok ternger kanskje litt mer info for å finne ut hva som er løsningen på problemet ditt.

Punkt 1. hva slags usb adapter er det? (trådløst adapter av hvilken produsent og modell nr.)

2. Er det bare i batteri modus, eller også med strømkabel?

3. Hvilken bærbar model har du?

mvh

Brutalix

Skrevet (endret)
Ok ternger kanskje litt mer info for å finne ut hva som er løsningen på problemet ditt.

Punkt 1. hva slags usb adapter er det? (trådløst adapter av hvilken produsent og modell nr.)

2. Er det bare i batteri modus, eller også med strømkabel?

3. Hvilken bærbar model har du?

mvh

Brutalix

5864607[/snapback]

Usb adapter fra 3com som følger med pakken (se link i første post).

Det er en Fujitsu Siemens Amilo bærbar. Det som er så rart, er at den finner ruteren, så finner den den ikke 5sec senere, så holder d på slik, uansett om d er i batteri modus eller ikke.

Endret av GodSlayer
Skrevet (endret)

Tja kjenner ikke helt modellen din, men har en SMC usb model, som jeg må hvor jeg måtte sette opp et command vindo med en ping loop.

åpne et command vindu, skriv ping (gateway adressen din) /t og se om det hjelper.

husk det må stå på så ikke lukk det.

:)

Mvh

Brutalix

Endret av Brutalix

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...