Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problemer med hastigheten!


Anbefalte innlegg

heI!

 

har endeli fått denne pc'en som jeg kjøpte i deler for 5 måneder siden til å fungere. (P.G.A 3 deffekte varer, litt drøling, og ein sisste montering hoss nett service as)

 

og problemet mitt er:

 

nettet mitt går så sakte at det er ikkje til å oiverleve med, såg fram til endelig å få spille guild wars på nye pc'en min, men det er allti noke som setter pinner i hjulene for meg.Det laster i 4-8Kb/s og det gjer det ganske umulig å både spille og til og med nesten å åpne internett sider.

 

Vi har eit 1Mb nettverk med D-link router. har her ein Linksys PCI adapter (54mbits)

 

har ein pc som står 4 meter fra denne pc'en over i det andre rommet, og den er inetrnetten brukbar og det går fint å spele og åpne internett sider. og kva er det som gjer at nettet på denne pc'en ikkje vil fungere som det skal?

 

er evig takknemelig for den/dei som klarer å finne løysninga på denne torturen!

 

takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden den ene PCen virker fint, ville jeg i utgangspunket tippa på nettverkskortet i den nye PCen din. Muligens defekt, eller inkompatibelt med routeren. Ville først prøvd og gått med kabel på dlinken bare for å sjekke av det ikke er noe rart ellers i PCen som gjør at nettverk generelt blir treigere. Hvis det ser greit ut, ville jeg prøvd og oppdatere det som er av software til utstyret ditt, nemlig drivere til trådløskortet, samt firmware til router.Hvis dette heller ikke ser ut til å gi noen resultat, er neste steg og forsøke annen hardware. Forsøk et annet trådløskort i maskinen, evt. kortet ditt i en annen maskin mot samme router. Det kan rett og slett være at kombinasjonen trådløskort/router ikke spiller på lag....

Lenke til kommentar
Siden den ene PCen virker fint, ville jeg i utgangspunket tippa på nettverkskortet i den nye PCen din. Muligens defekt, eller inkompatibelt med routeren. Ville først prøvd og gått med kabel på dlinken bare for å sjekke av det ikke er noe rart ellers i PCen som gjør at nettverk generelt blir treigere. Hvis det ser greit ut, ville jeg prøvd og oppdatere det som er av software til utstyret ditt, nemlig drivere til trådløskortet, samt firmware til router.Hvis dette heller ikke ser ut til å gi noen resultat, er neste steg og forsøke annen hardware. Forsøk et annet trådløskort i maskinen, evt. kortet ditt i en annen maskin mot samme router. Det kan rett og slett være at kombinasjonen trådløskort/router ikke spiller på lag....

5861682[/snapback]

tusen takk for svar, skal prøve det ut, men i går fikk jeg eit nytt problem.

 

jeg restarta pc'en og det kom eit gult utropsteikn framfor tilkoblinga og internetten virka ikkje. dobbelklikka og det stod at det var ugyldig IP adresse. jeg prøvde å reparere, men da stod det berre at den var ugydlig å kunne ikke repareres og vennligst tillkall din nettforhandler. jeg prøvde å systemgjenopprette og det funka igjen. men etter ein time med internett igjen så kobla den rett ut og den vil ikkje på igjen. er ganske lei dette dritte nå, håper på svar.....

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig er problemet at du får tildelt akkurat samme ip-adresse som den andre pc-en på nettverket, eller en anne form for ip-konflikt. Gå inn i egenskapene til den tilkoblingen du bruker (i windows) og finn egenskapene for TCP/IP. Hvis du bruker en statisk lokal ip så prøv å skift til en dynamisk (tildelt) og omvendt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...