Gå til innhold

Tomb Raider: Legend - Liten preview av meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

laralegendpreview.gif

Historikk:

Er mange fans inkludert meg selv som har ventet lenge på Tomb Raider: Legend grunnet en grunn alene, nemlig Toby Gard er tilbake. For de som ikke vet hvem det er så er det skaperen av Lara. Han var med i Tomb Raider 1 og 2 , ironisk nok de to spillene som var best. Etter en del krangling og uenigheter om oppfølgerne til Tomb Raider 2, så trakk han seg. Etter det har spillene blitt dårligere og dårligere. All sjarmen vi kjenner til fra de to første spillene var borte og vi ble introdusert til en overnaturlig verden som ikke passet med de to første spillene.

Jeg husker da Tomb Raider først kom ut på Playstation. Jeg hoppet uti første elva jeg fant og der plasket jeg i en halvtime og storkoste meg. Dykket i idylliske grotter og utforsket masse hemmelige plasser. Dette kjennetegner Tomb Raider for de fleste. Så da er spørsmålet: Har Toby virkelig greid å gjenskapt dette ?

Svaret er ja og han har tydeligvis hatt hevn i blikket sitt under utviklingen siden dette spillet er nydelig gjennomført.

Inntrykk:

Lara Croft er tilbake i sin kjente figur fra Tomb Raider 1 og 2 og hele stemningen er til å føle på. Selve introen er som tatt fra Mission Impossible 2 og du bare sitter der og hopper i stolen. "JAAAAAA, LARA JAAAAAAA, DU ER TILBAKE !!". Følelsen er til å dø av. Det er som om Bruce Lee eller Elvis har gjennomstått fra graven og du sitter der og heier på en PC skjerm. Alt fra musikk til det visuelle og stemmen til Lara er tilbake.

Men sjokket mitt med spillet stopper ikke der. Det var ett nVIDIA vindu under installasjonen som minnet deg på at dette spillet er nestegenerasjon og at du kan slå av og på denne funksjonen. Ok ! tenkte jeg . Flott at de har brukt en del effekter i spillet tenkte jeg. Men når jeg startet spillet så fant jeg ut at nVIDIA ikke køddet når de brukte ordet NextGen.

Da spillet startet var jeg målløs, jeg bare stod og snurret på kameraet og sa til meg selv "herregud for noen detaljer". Første spillet på lenge som utfordret maskinkraften i PC`en her, men i min øyekrok fikk jeg glimt av en liten bekk og som jeg gjorde i Tomb Raider 1 ..... jeg løpte alt jeg hadde med den lille frameraten maskinen klarte og hoppet uti. Der ble jeg liggende å plaske ytterligere flere minutter og nyte omgivelsene. Zoomer litt inn på Lara og du kan til og med se porene i huden på ansiktet hennes og ikke nok med det, vannet gjør huden hennes bløt også !

Etter en lang og visuell orgasme tok jeg fatt på kontrollene og Toby har gjort dem langt mer realistisk. Du kan dytte, sparke, klatre og snu deg og flipp flappe på så mange måter at til og med en Ninja hadde sagt "WTFBBQ?". Alt føltes veldig naturlig ut for min del .

Du kan plukke opp våpen fra dine fiender og du kan skyte på omgivelser rundt for å hjelpe deg med å rydde dem unna. Virker ikke som fiendene har noen hitbokser av noe slag men at det gjelder bare å skyte til de dør. Det var ikke veldig nyskapende men helt ok .

Spillet tilbyr deg også å utforske Croft Manor og etterhvert som du utfører oppdrag vil flere og flere rom åpne seg. Her vil du også se ... unnskyld men jeg klarer ikke å bruke normale ord lenger . DE HELVETES RÅE DETALJENE !! Fy flate hvor råe de er !! Spillet føles nesten ekkelt når du ser grafikken og du har vanskelig med å begripe det visuelle.

Spillet ble testet både med 6800GT og 7800GT med 3,4Ghz CPU og 2gb Dual Channel minne. Begge maskinene sleit med å få god framerate med alt det visuelle på .... såpass sykt er det ;) Så det er en grunn til at de har en funksjon som heter for Nextgeneration Content "Off/ON". Flesteparten vil måtte slå av dette og da ser spillet veldig bra ut fortsatt. Men de ekstra detaljene som får deg til å "HVA I HELVETE FY FAEN " forblir ute.

Her er noen screenshots jeg har tatt med ett 6800GT kort. Bildene er ganske store men forhåpentligvis er servern min rask nok til å vise de.

Her ser vi Lara i hennes hjem "Croft Manor". Jeg vil rette øynene deres mot interiøret i dette bildet. Hvis du har tatt denne sofaen og plassert den inn i ett bilde av deres ekte stue, hadde noen sett forskjell ? Jeg tviler noe jævlig. Se også ansiktet til lara som virker som hun svetter pga ilden i peisen. Legg også merke til treverket i bakgrunnen der, legg også merke til ....hehe nei jeg skal stoppe.

Lara2.jpg

Nalu Tech Demo fra nVIDIA anyone ?

Lara3.jpg

Utendørs (Her er ikke AA på)

Lara.jpg

La meg minne dere på at dette er tatt med ett 6800GT kort og ikke har en brøkdel av effektene 7800 greier . Er det første NextGen spillet vi ser ? For meg så er svaret ett helvetes stort JA JA JA .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da dette spelet ikkje er ute enda, verken i USA eller Europa, er det rimelig å tru at det er snakk om ein piratkopiert versjon av spelet. Diskusjon rundt den slags er ikkje tillatt på forumet.

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.

https://www.diskusjon.no/index.php?act=SR&f=60#8

Vi tillater ikke piratkopiert programvare (warez), cracks, serie-koder og CD-keys. Vi tillater heller ikke brudd på åndsverksloven eller copyrighted materiale i form av musikk eller video. Norges lover tillater deg kanskje å laste ned musikk - vi gjør det ikke. Dette omfatter direkte linking, linking til sider som inneholder dette og alternative måter å skaffe seg slike ting på. Dette omfatter også diskusjoner rundt bruk av slikt materiale. Det er heller ikke lov å diskutere rundt et spill dersom det er klart at all informasjonen kommer fra at en har spilt en piratversjon av spillet. Dette gjelder spesielt for situasjoner hvor spillet enda ikke har blitt gitt ut og en allikevel sitter og diskuterer om en likte det eller ikke, basert på spillopplevelser.

https://www.diskusjon.no/index.php?act=boardrules#pirat

Skulle trådstartar ha ei veldig god forklaring på korleis han på lovleg vis har fått tak i spelet, må han gjerne sende meg ein PM.

Tråd stenges.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...