Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Audi 80 2.0E 1990 mod


Anbefalte innlegg

Hmm... Flere som har vært ute og kræsjet pappa sin bil ser jeg...

 

Her er mitt bidrag...

 

7143438[/snapback]

 

Jeg har ikke kræsja pappas bil. Hadde da aldri turt å dra hjem hvis jeg hadde gjort det. Ikke før bilen var retta opp igjen uten at han hadde visst at jeg hadde kræsja :p

 

Men hvorfor parkerte du der da? Åsså på taket da. Var det noe vitsi da? :p

Endret av Orihime
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm... Flere som har vært ute og kræsjet pappa sin bil ser jeg...

 

Her er mitt bidrag...

 

7143438[/snapback]

 

Jeg har ikke kræsja pappas bil. Hadde da aldri turt å dra hjem hvis jeg hadde gjort det. Ikke før bilen var retta opp igjen uten at han hadde visst at jeg hadde kræsja :p

 

Men hvorfor parkerte du der da? Åsså på taket da. Var det noe vitsi da? :p

7143691[/snapback]

 

 

Var den vanlige leksa. Skrens på feildosert sving med rullegrus...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Leste tidligere i tråden at du skulle montere fjernstyring av sentrallås. Fikk du det til? Hvor kjøpte du det du trengte?

6901146[/snapback]

 

Har desverre ikke fått montert det enda. Men som jeg har skjønt så skal de ikke være så vanskelig å montere det så sant man har sentralås fra før.

 

Når jeg skal kjøpe så kommer jeg mest sannsylig til å kjøpe dette settet her

http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=6596&img=1

 

:)

6904806[/snapback]

 

er litt spesiell kabling på sentrallåsen i Audi 80 (om du har den vakuumtypen som er på B4, er ikke sikker på om T89 har samme). Har ihvertfall skrevet litt om det i tråden min:

Audi 80 worklog

 

(Nå vet ikke jeg hvordan det settet fra Streetdesign funker, jeg kjøpte fra USA som kostet rundt 350,- med frakt og moms).

Endret av ventle
Lenke til kommentar
Er det noen som har tatt av dørpanelet på en sånn bil før? Mye jobb? Vanskelig?

7359842[/snapback]

 

Ikke så veldig mye jobb nei. sitter 2 små skruer øverst på trekkene helt ute i sidene. Vindussveive tar du av ved fjerne dekslet utpå og skru ut skruen.

Og så må du av med dekslet på det innvendige handtaket, det tror jeg du fjerne ved å fjerne en skrue, og trekke det rett ut. Da ligger det 3 skruer til bak der igjenn, når de er fjernet er det bare å bruke makt og presse trekket rett opp :)

Lenke til kommentar

husk også hendelen for å åpne døra, er en skrue skjult inni der som du ser når du trekker hendelen helt ut. Når den er ute skyver du hele hendelen med den "skåla" den sitter i fremover og trekker den ut. Om du har slike hjul til å snurre på for å justere speilene vipper du disse oppover med en skrutrekker, etterpå kan den saken som sitter inni der bare skyves nedover for å få den fri fra det indre håndtaket.

 

 

...btw det er mye verre å få dørpanelet tilbake på plass enn å få det av :p

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Okay :) Jeg har elektriske sidespeil, så er litt redd for å ødelegge ledningene til den. Men er det noe spesielt jeg må passe på når jeg tar av panelet? Ser det er snakk om noen pakninger. Hvor sitter de?

 

Skal alltids klare å få av dørpanelet, men gruer meg mer til å få det på :p

 

Btw, hvordan får man av dekselet som dekker sikkerhetsselen på fører sia? På min så er den delt på midten og ser ikke noe skruer som holder den på plass. Er det bare å dele den på midten eller må den løsnes øverst eller nederst først?

 

Er redd for å ødelegge noe av innventaret, så derfor spør jeg så mye :p Kjedelig hvis noe går i stykker.

Lenke til kommentar

Har faktisk sett på akkurat den der. En strøken 90 20V (170 hk), meget pen ;)

 

Pakningene det er snakk om i dørene er gummilapper som sitter mellom "krokene" på dørpanelet og hullene i døra som disse skal inn i. Disse er løse og en del vil mest sannsynlig ramle ut når du tar ut panelet.

 

Demontering av styringa for de elektriske speilene vises på vedlagte bilde (gjelder for modeller med både el.speil og vinduer, men regner med den med kun el.speil ikke skiller seg mye ut).

post-78758-1164749670_thumb.jpg

Lenke til kommentar

I likhet med deg har jeg ikke mulighet til å kjøpe :p er allerede lykkelig eier av en '92 2.0 med høyere km-stand enn din (354')

 

ikke noe problem om pakningene ramler ut, bare pass på at du setter de på plass igjen (kan godt sikres med litt lim, dette anbefales faktisk i rephåndboka bildet er tatt fra) før panelet monteres igjen.

 

Domi9q tipset meg om å sveive ned ruta når jeg jobbet med å montere panelet igjen, og selv om det fortsatt er litt pirk hjelper det veldig. Er du i tillegg to personer er det virkelig ikke så vanskelig som en skulle tro.

Endret av ventle
Lenke til kommentar
I likhet med deg har jeg ikke mulighet til å kjøpe :p er allerede lykkelig eier av en '92 2.0 med høyere km-stand enn din (354')

 

ikke noe problem om pakningene ramler ut, bare pass på at du setter de på plass igjen (kan godt sikres med litt lim, dette anbefales faktisk i rephåndboka bildet er tatt fra) før panelet monteres igjen.

 

Domi9q tipset meg om å sveive ned ruta når jeg jobbet med å montere panelet igjen, og selv om det fortsatt er litt pirk hjelper det veldig. Er du i tillegg to personer er det virkelig ikke så vanskelig som en skulle tro.

7381911[/snapback]

 

Okay. Da tar jeg å limer den jeg så jeg er sikker på at den holder seg på plass :)

Skal huske på det tipset. Regna med at det ville være litt vrient å få på igjen dørpanlet alene, men ZyreX har sagt at han kan hjelpe meg så da skal det nok gå greit :)

 

Må skifte resten av pærene i dasjbordet og. Men det gidder jeg ikke å gjøre selv en gang til :p Så en mekanikker jeg kjenner skal hjelpe meg med det :) Er bare lys i halv nå så ser ikke helt tempmåleren og turtelleren.

Endret av Orihime
Lenke til kommentar

Sånn ser dasjbordet mitt ut nå. Ikke noe særlig praktisk :no:

 

Dasjbord.jpg

 

Må få skifta de siste pærene. Men orker ikke å gjøre det sjøl denne gangen :p Så har en som skal hjelpe meg rett over på nyåret :) Lurte litt på om jeg skulle sette inn plasmaskiver samtidig. Fikk tilbud om å kjøpe helt nye plasmaskiver til 1000 kr. Men vet ikke helt om jeg synes blått lys blir noe fint. Synes rødt passer bra egentlig :)

Lenke til kommentar
blått et flått.. hehe. kjipt når det er rødt lys i alle brytere å sånn da..

7426739[/snapback]

 

Ja, nettopp det. Vet man kan få kjøpt komplett sett i Tyskland sånn at alt som lyser rødt i dasjbordet og knapper i ellers i bilen blir lysenes blått. Men det orker jeg ikke å begynne med nå. Hehe. Det får heller bli når den skal få full renovering :) Har nye røde pærer liggenes så slenger på plass di denne gangen.

Lenke til kommentar

Håper min 92 Audi 80 er like robust :D Pen bil forresten, man ser altfor mange herpa og lite velholdte 80'er for tiden. Min er godt vedlikeholdt å ser grei ut, så da lot jeg meg iallefall leve ut bygde-oppveksten med terninger i sladrespeilet :!:

 

Keep up the good work!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...