Gå til innhold

Oblivion vs. WoW (kun for de som har spilt begge)

Anbefalte innlegg

Skrevet
wow quests = drep x antall monstre

oblivion quests er så mye mer, men som sagt kan man ikke sammenligne mmorpg og rpg.

5865105[/snapback]

sant.. oblivion har noen av de beste questan eg har sett :) bethesda har gjort en god jobb der ;) ihvertfall bedre enn wow når det kjem til - farm 30000 rep and get a free cookie

5865797[/snapback]

hehehe:) Ja, wow føles ofte sånn.. Vi blir snyltet for den tiden vi bruker på det, å Blizzard tjener penger. Blizzard har blitt en pengemaskin. Starcraft Warcraft 1,2,3, det var ANDRE tider det:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes Oblivion ble utrolig kjedelig, kom til level 19 og var ferdig med de fleste questene, spilte det i ca. 2 uker, gogo WoW, har spilt det over ett år og er enda ikke lei

Skrevet

Skal du ha deg en liten pause fra WoW så går du til tilbuds kassa på elkjøp eller lignende og plukker med deg fallout1 og 2 + ett par final fantasy spill.

Oblivion blei litt for snodigt for min del siden du i teorien kan spille igjennom hoved questet som lvl 1.. likte morrowind bedre pga at der måtte du jobbe deg opp litt istedet for og kunne klare diverse quests, synes det er litt av greia med rpg`s altså at du må jobbe litt med karakteren din for og klare nye utfordringer.

Skrevet
MHT det ca tar 1 dag å runne hele oblivion og fleste av sidequesta - vil jeg ikke si det er duka for så altfor mye moro.. Etter første dagen var jeg level 20, hade tatt mainquest, var leder for darkbrotherhood og for thieves guild. Lite utfodrende spill, men bør absolutt prøves.

5859433[/snapback]

Ehemm.. å hvor lenge spilte du sa du? Jeg har spilt i snart 90 timer og er ferdig med mainquest,dark brotherhood, og arena. Hvis du bare powergamer er det jo selvfølgelig mulig. Men du er klar over at Guild Questene med Main Quest er 200-300 timer... ikke si at du klart halvparten på noen timer.

Og som andre har sagt:

Det kan ikke sammelignes! To forskjellige sjangre! RPG = :thumbup: MMORPG = :thumbup:

Skrevet

Synes Oblivion var meget morro helt i begynnelsen men det ble litt kjedelig etterhvert. Og ensomt, er blitt vant ved MMORPG - tjatre på vent/TS.

Skrevet
Synes Oblivion var meget morro helt i begynnelsen men det ble litt kjedelig etterhvert. Og ensomt, er blitt vant ved MMORPG - tjatre på vent/TS.

6075712[/snapback]

Jeg stoppa å spille Oblivion da jeg ble vampyr. Hadde rota meg borti et område som er så avskåret fra omverdenen at jeg ikke kommer meg noe sted før dagslys. Ble kjapt kjipt, vaffal med tanke på at det var leeeeeeenge siden jeg var blitt bitt :(

Skrevet
wow quests = drep x antall monstre

oblivion quests er så mye mer, men som sagt kan man ikke sammenligne mmorpg og rpg.

5865105[/snapback]

sant.. oblivion har noen av de beste questan eg har sett :) bethesda har gjort en god jobb der ;) ihvertfall bedre enn wow når det kjem til - farm 30000 rep and get a free cookie

5865797[/snapback]

Bethesda har alltid gjort en god jobb der! Jeg ville sagt at Oblivion sine quests er dårligere enn forgjengerne, og hvis alle synes Oblivion sine er så bra....

Skrevet

Jeg må si at jeg likte world of warcraft best.

Forresten hvorfor skal man ikke kunne sammeligne to forskjellige spill?

I begge spillene går man rundt i verden og gjør quests, "slåss med sverd og magi" og bygger opp personene sine med stats og itemer.

Sammenligning:

post-57209-1147357744_thumb.jpg

Skrevet

Jeg har spillt fra Oblivion opp til lvl 18 og har på en måte gått lei, ettersom jeg føler det er mangel på progresjon. Det finnes ikke set items e.l. og det gjør item-opplegget litt trist. Du kan skreddersy ditt eget gear også, og lage dine egne spells, så der gikk litt av moro bort ved å finne nye spells også...

Selve questene er stort sett veldig bra, storyen bak de er generellt veldig godt skrevet og jeg har bare spillt igjennom endel side-quests (som det er #%"¤&% mange av) og mage guild questet.

Main questen er rimelig kort, sånn egentlig.

Leveling systemet syntes jeg var ok til å begynne med, men ser etterhvert at for å få en rolle som er slik jeg har lyst til, så vil den ha alle skillene jeg bruker mye som minor skills. Det hele er litt for bakvendt..

Har desverre en altfor dårlig pc til å spille oblivion på bra settings og det er ganske irriterende.

Oblivion +

Bra grafikk

Bra quests

Oblivion -

Krever veldig bra maskin for bra grafikk

Kjedelig lvl system

Kjedelig item system

WoW+

Multiplayer

Bra item system

Bra lvl system

Wow-

Grinding i endgame

Hvis du tar 40 mann instances så er det lite populært at du stikker etter en time - mao ingen pauseknapp :p

Jeg kjenner for lite til questene i wow til å uttale meg om dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...