Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Først frysing, nå umulig å boot'e og reformatere


Anbefalte innlegg

Det hele begynte for noen uker siden da pc'n min begynte å fryse helt plutselig og ved helt tilfeldige tidspunkter. Det kunne være midt på natten mens kun musikk stod på, eller det kunne være midt på dagen mens jeg surfet på nettet med eller uten musikk. Pc'n bare frøs, skjermen ble ikke svart, alt bare sluttet å reagere. Løsningen var å trykke på powerknappen, og starte den på nytt.

 

Etter noen dager bestemte jeg meg for å reformatere pc'n, dette gikk fint. Etter reformateringen var problemet borte i noen dager. Men etter omtrent en uke kom problemet tilbake. Den frøs ved like tilfeldige tidspunker som før.

 

Jeg bestemte meg for å leve med dette, men nå, omtrent en uke senere vil ikke Windows boot'e.. Jeg kommer inn i SafeMode, og finner verken problemer, virus, spyware eller NOE som er feil i det heletatt.

 

Så, jeg bestemte meg for å reformatere nok en gang! MEN, denne gangen henger reformateringen seg opp. Flere ganger!

 

Jeg aner ikke hva problemet kan være, bortsett fra en gå'en hardwarekomponent. Noen som vet hvilken del det kan være? Eller om problemet skyldes noe annet?

 

Jeg har en Dell4500 som er 3,5år gammel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Harddisken er et par måneder gammel, og det virker som om den funker fint.. Gir fin lyd og slikt..

5857216[/snapback]

 

såpass, da er det utelukket. muligens hva med den gamle hardisken.

du må da ha 2 hardisker kan du formatere begge? for å utelukke om det er harddisk feil

5857335[/snapback]

Har en gammel en(40GB), som står ubrukt (uten filer).. slik at den neppe er årsaken til problemene..

 

Men nå, som jeg har forsøkt å formatere den nye(200GB), har jeg brukt den gamle som backuphd (la alle viktige filere fra 200GB til 40GB).. Så en formatering av 40GB, men windows installasjon er utelukket..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...