Gå til innhold

Webside som krever brukernavn og passort - Hvordan


Anbefalte innlegg

Brukernamnet ditt skriv du på 1. linje, der det står:

$_POST['name'] = "Per"

Bytt ut per med det brukarnamnet du vil ha.

På 2. linje, står det:

$_POST['password']="1234"

Bytt ut 1234 med det passordet du vil ha.

Du kodar sida di som vanlig, men filendinga på sida kan ikkje vere .html, men .php. Så berre limar du inn koden der du vil innloggingssystemet skal vere.

Viss du ikkje forstår dette, kva brukar du for å lage webside? Dreamwaver? Notepad?

EDIT::: Her er koden som du kan bruke. Det var ein skriveleif i den andre:

<?php
  if(isset($_POST['name']) AND $_POST['name'] = "per" AND $_POST['password']="1234" AND isset($_POST['password'])){
echo' Her kjem alt som skal vere passordbeskytta!!';
}
else{
    echo"
 <form action='' method='POST'>
 <p>Brukernavn:</p>
 <input name='name' type='text'>
 <p>Passord:</p>
 <input name='password' type='password'>
 <input type='submit' value='Logg inn!'>
 ";}
 ?>

Så kan du gjere det med å skifte ut passord/brukarnamn, slik som eg har fortald ovanfor. ;)

Endret av Fjott
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår INGENTING nå.

 

Denne "koden", hvor skal jeg gjlr av den? Hvilket program kan jeg ventuelt bruke, og hvordan gjør jeg det! (frustrert) :)

 

Edit: Limte koden inn i notoatblokken og lagret det som .php fil. Det fungerte i Firefox, men ikke i IE. Tok med forresten 2 sek å knekke "koden". Høyreklikk -> Vis kildekode. Kjempesikkert :p

Endret av jornan
Lenke til kommentar

Hvorfor gjør dere det så vanskelig.

Hvis du bruker .htaccess trenger dere bare lage en fil som heter .htaccess med det jeg skriver under og legge den i mappen dere skal beskytte.

 

AuthType Basic

AuthName "Private Area"

AuthUserFile path to .htpasswd file

AuthGroupFile /dev/null

require valid-user

 

Så går dere på f.eks. denne siden og lager en .htpasswd fil som dere legger et eller annet sted.

http://www.flash.net/cgi-bin/pw.pl

Lenke til kommentar
Zathardor: Du kan ikkje bruke dette, det er berre å sjå i kjeldekoden for å finne ut pass/brukernavn.

5872268[/snapback]

hehe ja... Var brukernavnet Lars?

5872340[/snapback]

Gotdamned, det var ikke mye sikkert, nei :!:

 

EDIT: Men hvordan fant dere egentlig ut det? Jeg klarer ikke å trylle frem koden for å skjekke uten å logge inn ordentlig... :hmm:

5872376[/snapback]

Bruker Opera

Lenke til kommentar
Hva mener du med innhold? Jeg tenkte på passord og brukernavn for å nå en viss side eller liknende...

 

Sånn ble det foresten:

Hvorfor kom de rare tegnene under?

5872626[/snapback]

 

Ser du fikk ";} i outputen, siden har ikke blitt kjørt av php på serveren.

 

Grunnen er at du ikke har lagret den som en .php fil ... hva har du kalt fila di?

Lenke til kommentar

mats-dani: Det scriptet er like sikkert som ein gammal, rusten Camaro. :)

 

Eit skikkelig script sjekker at:

- Passordet som blir skrevet inn stemmer mot ein MD5/SHA1-hash

- At brukernavnet stemmer

- At IP-en til brukeren er den samme

- At nettleseren er samme

 

Om nokon lurer på poenget med dei to siste punkta: Sjølv ein MD5/SHA1-hash kan lett brytast opp, det tek berre litt tid. Viss du i tillegg lagrer nettlesaren og IP-en til brukeren som logger inn, må hackeren i tillegg emulere ei falsk IP, og i tilfelle han bruker ein anna nettlesar, må dette òg emulerast.

Dette gjer at prosessen tek mykje lengre tid.

 

Scriptet ditt blir uansett tungvindt, sidan ein må sende POST-data for kvar nye side som skal være beskytta. Lagre heller informasjonen ovanfor i en session, så sjekker ein opp mot den for kvar nye side som skal være beskytta.

 

:)

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Public_key_infrastructure

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar
Kva er det de bablar om? Passordet visest ikkje i kjeldekoden med min løysning.

5873500[/snapback]

Slik gjorde jeg:

Kopierte det du skrev i innlegget inn i notisblokken og lagret det som "test.php" Deretter åpnet jeg den i Mozilla Firefox, høyreklikket og viste kildekoden. Der stod både brukernavn og passord blant masse annet uforstlig :)

Lenke til kommentar
Kva er det de bablar om? Passordet visest ikkje i kjeldekoden med min løysning.

5873500[/snapback]

Slik gjorde jeg:

Kopierte det du skrev i innlegget inn i notisblokken og lagret det som "test.php" Deretter åpnet jeg den i Mozilla Firefox, høyreklikket og viste kildekoden. Der stod både brukernavn og passord blant masse annet uforstlig :)

5883061[/snapback]

Joda, nå skal php-kode kjøres på en server, så da er det ikke så rart at det synes, man har ikke tilgang på det så lenge det ligger på serveren..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...