audude Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 ja... jeg har da en AMD 3800+ dual core prosessor, 2gb twinmos 3200 ram, xfx 7800gt skjermkort, abit kn8 sli nforce hovedkort, sata-2 maxtor hdd og en rundt 4-5 år gammel strømforsyning på 470w. For meg så virker det som om prosessoren ikke er helt i orden.. Jeg har et eksempel. Jeg sitter å spiller og det hakker som faen... f.eks elder scrolls: oblivion og quake 4. Begge de støtter jo dual core prosessor. Mens jeg spiller så skrur jeg på CPU-Z programmet og laggen/hakkinga forsvinner helt.. så etter en stund kan det begynne å hakke/lagge igjen.. Da skrur jeg av og på cpu-z noen ganger, og hakkinga forsvinner igjen.. Cool'N'Quiet er avslått... Noen som har opplevd/hørt om noe lignende? Kan det ha noe med strømforsyninga å gjøre? bare spør for jeg har litt problemer med å få starta maskinen av og til. Trykker på knappen, så kjører viftene i et par sekund, og så slår de seg av. Så må jeg skru av strømbryteren på forsyninga i 10 sek eller så, og på igjen. Da begynner alt å svive og jeg får gang på maskina. takker for svar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Det høres ut som en solid nok teori om at det kan være strømforsyninga. Veit ikke helt med forbruket til 3700+ dobbel, men 470 watt ligger litt (les: relativt lite, men det ser ut som du har en krevende rigg) under det anbefalte minimum (500 Watt). 4-5 kan være så mangt, levetid kommer veldig ann på produsenten. Vet du nøyaktig hvilken modell og produsent det er? -GG
chariot Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Jeg annbefaler deg å sjekke oppsettet ditt på denne siden, da skulle du nok få vite om det er strømforsyningen. http://www.extreme.outervision.com/index.jsp
audude Skrevet 3. april 2006 Forfatter Skrevet 3. april 2006 I følge den testen så trenger jeg en psu på 370w ca.. så min burde være god nok. Men det som er så snodig er at spilla går glatt når jeg starter cpu-z... aldri opplevd noe lignende..
eflas Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 (endret) Har du innstallert cpu-driver fra AMD sine sider? Vet ikke om det har noen effekt, men du kan jo prøve! AMD.com Endret 3. april 2006 av eflas
kremt Skrevet 3. april 2006 Skrevet 3. april 2006 Legg inn den dual-core fixen til XP, mulig den hjelper deg på vei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå