Amento Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Jeg holder på å fikse dataen til en kamerat. Han har hatt en del problemer med at den rebooter seg sånn helt uten videre. Helt fra under oppstarten til etter flere timer, 5 ganger hver dag til flere dager uten noe problemer. jeg har nå installert windows på nytt(for 4. gang.. ) fordi det hadde blitt helt rart. Så nå vil jeg teste maskinen over lengre tid om den rebooter seg noe mer. Har gjort en del inni maskina også(Skrudd fast ting bedre etc.) Så jeg lurer på om noen vet av et program som liksom tester maskinas stabilitet over lengre tid. Som f.eks. et døgn eller noe. Håper noen kan gi meg et svar Joakim
Admin'c Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 prime95 for cpu og memtest86 for minne. sisoftsandra har også ett alternativt program
wil Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Hei. Du kan jo også prøve å legge Kabal på pc`en. Det brukes ofte på jobb når vi sjekker om maskina er stabil.
Amento Skrevet 2. april 2006 Forfatter Skrevet 2. april 2006 kan jeg kjøre prime95 og memtest86 samtidig?
Amento Skrevet 2. april 2006 Forfatter Skrevet 2. april 2006 Hei. Du kan jo også prøve å legge Kabal på pc`en. Det brukes ofte på jobb når vi sjekker om maskina er stabil. 5855407[/snapback] Orker ikke å spille kabal i flere døgn i strekk :!:
A.J Green Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 kan jeg kjøre prime95 og memtest86 samtidig? 5855421[/snapback] Memtest86 bruker man vel utenfor selve OS'et? man skal brenne det på en cd og boote den opp. Så skal den gjøre et eller annet og du får vite om minnet er uten feil eller ikke. Så vidt jeg har skjønt da.
Admin'c Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 som du sier kjører du prime95 i win mens memtest86 må du boote opp fra en cd. Sjekk også om du kan få en nyere bios til den og overvåk temperaturen mens du kjører prime95 (det er ikke værre enn å kjenne på kjøleribben om den er varm) sjekk også om psu er riktig dimensjonert
Amento Skrevet 2. april 2006 Forfatter Skrevet 2. april 2006 Er det ingen som vet av en skikkelig enkel måte for jeg orker ikke å begynne å styre med noe slikt i kveld Liksom noe som gir dataen litt å tygge på og som overvåker temp. på CPU, GPU, PSU etc.
ttt Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Du kan legge inn folding@home. Då får du gjort noko nyttig medan CPU'en får kjørt seg.
Admin'c Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 legg inn en demo av sisoft sandra, den er relativt grei. Så bruker du programmet som fulgte med pcn for å overvåke temp (tror ikke det er realtime overvåkning i sisoft sandra men mulig det er det)
mofopop Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Prøv å sette en kjølevifte mot minnet, jeg hadde samme problemet med min forrige maskin og da var det rambrikkene som gikk for varme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå