staljin Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Hei, Har en VW Vento 1995 og nå har den ene blinklyset begynt å blinke kjappere enn den andre. Trodde det var relee som vare feil med, skiftet den (dog med en fra Biltema) uten at det hjalp noe som helst, og der ender mitt kompetanse nivå. Har overhodet ikke noe peiling på hva annet enn relee kan være problem her. Takker for all hjelp på forhånd. Hilsen Staljin
Tumbleweed Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 På litt eldre biler skjer dette ofte når det har gått en pære et annet sted. Sjekk at alle pærene dine fungerer.
staljin Skrevet 2. april 2006 Forfatter Skrevet 2. april 2006 Takker for svar. Vet at alle blinklyspærene fungerer fint, om det kan være noe feil med en som "fungerer" vet jeg ikke. staljin
hazzie Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 (endret) Sjekk jording, hadde samme problemet med min Volvo 740. Jeg "teita" jordingsskruen og det hjalp. Eventuelt gå på bilforumet.net/ på teknisk avdeling. Får bedre hjelp der enn det du får her. Edit: fiksa link Endret 2. april 2006 av Hazzie88
erlendhagen Skrevet 2. april 2006 Skrevet 2. april 2006 Om den eine pæra har ulik motstand i forhold til dei andre, vil dette og kunne oppstå.
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. april 2006 Skrevet 11. april 2006 Du har enten en pære med feil effekt (W) på ene siden, eller dårlig jord. Dersom dette er bak, og du blinker og bremser samtidig, vil du ofte få juletre bak på bilen, der flere/alle lamper blinker svakt i takt med blinklyset.
staljin Skrevet 12. april 2006 Forfatter Skrevet 12. april 2006 Har du husket blinklysolje? 5904987[/snapback] Der har vi det , smøring er viktig både i bilen og utenfor. staljin
M.B. Skrevet 12. april 2006 Skrevet 12. april 2006 hvis ikke det hjalp med blinklysolje så er jo det å bytte om alle høyre pærene med venstre side en enkel måte for å se om feilen ligger i en pære.
staljin Skrevet 12. april 2006 Forfatter Skrevet 12. april 2006 hvis ikke det hjalp med blinklysolje så er jo det å bytte om alle høyre pærene med venstre side en enkel måte for å se om feilen ligger i en pære. 5910765[/snapback] Hadde tenkt å gjøre akkurat det, en ting jeg glemte å nevne er at jeg har montert 3 bremselys, og den er koblet litt feil, slik at hvis jeg bremser og har høyre blinklys på så blinker den 3dje bremse lyse og. Kan det ha noe med saken å gjøre? staljin
Tumbleweed Skrevet 12. april 2006 Skrevet 12. april 2006 hvis ikke det hjalp med blinklysolje så er jo det å bytte om alle høyre pærene med venstre side en enkel måte for å se om feilen ligger i en pære. 5910765[/snapback] Hadde tenkt å gjøre akkurat det, en ting jeg glemte å nevne er at jeg har montert 3 bremselys, og den er koblet litt feil, slik at hvis jeg bremser og har høyre blinklys på så blinker den 3dje bremse lyse og. Kan det ha noe med saken å gjøre? staljin 5911282[/snapback] Ja! Selvsagt har det det. Få orden på koblingene dine.
M.B. Skrevet 12. april 2006 Skrevet 12. april 2006 Du har lagt gods fra bremselyset til blinklys.Ta den ledningen fra bremselyset som ikke er koblet til den ledningen med rødt på på bilen (sort/rød hvis jeg husker rett) og legg den til brun ledning på bilen.
RuZleBIFf Skrevet 15. april 2006 Skrevet 15. april 2006 Her snakker vi hobby-elektro på høyt nivå! Haha Uansett om feilen ligger der eller ikke, så gå over alle koblingene dine og får orden på ting og tang! Dårlige koblinger kan i værste fall føre til ulykker. (for å være litt pirkete) Men uansett... Skifte ut alle pærene, skifte ut blinklyspærene, bytte høyre og venstre side... Skru ut alt du finner av jording, spraye på 5-56/wd-40 og skru til godt! pusse jordingspunker er heller aldri negativt!
staljin Skrevet 15. april 2006 Forfatter Skrevet 15. april 2006 Jeg har faktisk sett at i venstre blinklyset på støttfangeren framme er det en del dugg, om ikke å si at den så ut full av vann. Skal ta en titt på det på mandag. Takker for alle inspill og hejlp. God påske. Hilsen staljin
staljin Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Skrevet 1. mai 2006 Du har lagt gods fra bremselyset til blinklys.Ta den ledningen fra bremselyset som ikke er koblet til den ledningen med rødt på på bilen (sort/rød hvis jeg husker rett) og legg den til brun ledning på bilen. 5911699[/snapback] Takk for tipset dette hjalp , nå er 3 bremselyset i orden. Har også funnet orsaken til at ene blinklyset blinker kjappere enn det andre. Årsaken var gåen pære på blinklyset på støttfangeren framme. Hele blinklys huset var nesten full av vann, men det som var merkelig var at lyspære så fint ut, den gløde vajr var inntakt . Nå er alt i orden. Takk for god hjelp, folkens. God vår staljin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå