Gå til innhold

Bærbar til rundt 20 000,- til mediabehandling


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er på jakt etter en bærbar pc til foto/video/musikk-redigering. Jeg ser etter:

 

-Dual Core

-Stor, bra skjerm

-2GB minne

-Rask harddisk

-Firewire og minnekortleser

-Bra grafikkort

 

Hvilke bærbare kan passe til denne prisen? Link gjerne til noen som har gode reviews bak seg. Dersom det finnes andre aktuelle som ikke innehar absolutt alle disse tingene så gjerne link dem likevel.

 

Takker for svar ! :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest sannsynlig blir vel ikke Inspiron 9400 levert med Geforce Go 7800 lengre, siden Nvidia har lansert, eller er igang med og lansere Geforce Go 7900. Det vil sikkert ta en tid før denne er lansert, dog.

 

Ang. minne, så kjøp med minst mulig fra Dell, kjøp deg så 2x1024MB SO-DIMM DDR2-667 brikker og monter selv. PCUtstyr.no har sånne til en relativt rimelig penge (de er ikke listet i prisguiden, av en eller annen grunn).

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Det går rykter om at en ny Dell XPS er på trappene med dual core. Og siden dette er spill maskin vil også skjermkortet være en del bedre enn på Inspiron 9400 modellen.

 

MEN

 

Jeg ser at du ikke nevner spill i din første post. Så hvis du ikke spiller så er inspiron 9400 modellen akkurat den du ser etter.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

 

Jeg ser at du ikke nevner spill i din første post. Så hvis du ikke spiller så er inspiron 9400 modellen akkurat den du ser etter.

 

AKIRA

5852472[/snapback]

 

jeg er også på utkikk etter en media pc, til redigering. Men kreves ikke det et bra Grafikkort? Jeg har alltid trodd at en bra Media/Redigering/Musikk pc er nokså greit til å spille på?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Skal du investere i en bærbar som har mye kraft og grafikk i toppklassen så anbefale jeg Clevo M570A eller shg Note 5700 Serie som man finner på Shg.no. Ikke nokk med at man får en bærbar maskin som praktisk talt er en desktop-erstatter men også til en veldig behagelig pris. Jeg eier selv en slik maskin og jeg kan ærlig si at jeg kommer aldri til å bytte tilbake til en stasjoner-pc igjen.

 

Spesifikasjoner:

 

Note 5750/NO –

Centrino 479 (Pentium-M) 770 (2.1GHz - 533FSB)

2048MB PC4200 (DDR2-533)

100GB HD (SATA - 8MB) 7200 RPM

17” Glare TFT (1680 x 1050)

DVD±RW Dual-Layer (8x)

nVidia GeForce 7800GTX Go (256MB)

54MBIT WLAN (802.11g - kompatibel med 11MBIT 802.11b)

GLAN (10/100/1000MBIT)

Card Reader (Memory Stick/Pro, MultiMedia Card, Secure Digital Card)

Webcam

IrDa

 

Hint: Når dere leter etter en ny bærbar gå inn å se på produsenten Clevo, som har blant annet Dell, Sager, Alienware, Voodoo, Eurocom osv som sine kunder. Mange tror at de forskjellige merkene har forskjellig hardware, tro om igjen. Mange store merker får sin maskinvare fra en og samme produsent, nettopp Clevo. De operere med nesten identiske komponenter, men det som ikke er identisk er prisen de selger maskinene for, husk det.

post-74987-1146495240_thumb.jpg

Endret av Zatoichi
Lenke til kommentar

Kan virke som om folk fokuserer for mye på skjermkortet. Greit at man trenger et godt et, men jeg tror at du skal fokusere mer på en rask prosessor.

Stor skjerm (gjerne to; en ekstern) med god oppløsning er også fint til videoredigering.

 

Har lest et eller annet sted at skjermkortet kan brukes til rendring av vignetter etc. Er dette korrekt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...