Gå til innhold

TES: Hakking i Oblivion

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Prøvde oblivion men det hakker så sinnsykt mye?

Noen måte jeg kan kjøre en frames test på dette?

Eventuelt noen som vet om oppsettet mitt holder til dette spillet?

Amd x4000, 2gb twinmos ram, 1x geforce 7800 gtx 256mb, sata 2 disk. :ermm:

Burde vel gå... :dontgetit:

Prøvde og sette alt på laveste oppløsning men hakker fortsatt? :cry:

Noe bra tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, oppsettet ditt burde være mer enn bra nok. Jeg kjører det på en 2400+ 1,5gb x800 kort, og det er så godt som ingen hakking selv om jeg kjører det på "High detail" i 1280x1024.

Er det hakking over alt? Eller bare noen steder? Har du oppdaterte skjermkortdrivere?

Foreslår også at du heller tar dette i det offisielle Elder Scrolls forumet (Mest populære spill--> TES), antageligvis lettere å få svar der.

Skrevet
Vel, oppsettet ditt burde være mer enn bra nok. Jeg kjører det på en 2400+ 1,5gb x800 kort, og det er så godt som ingen hakking selv om jeg kjører det på "High detail" i 1280x1024.

Er det hakking over alt? Eller bare noen steder? Har du oppdaterte skjermkortdrivere?

Foreslår også at du heller tar dette i det offisielle Elder Scrolls forumet (Mest populære spill--> TES), antageligvis lettere å få svar der.

5849553[/snapback]

Hvordan får du spillet til å gå så reint?

Jeg spiller med 1024x768 og på low / medium, og fps'en er ca. 10-20 når jeg er i skog..

Jeg har bedre skjermkort og cpu enn deg, men bare litt mindre ram..

Skrevet

Tja, godt spørsmål Stealth :) Jeg var rimelig sikker på at maskinen kom til å slite med Oblivion, men det har gått overraskende greit. Det hender at jeg opplever en litt hakking innendørs av og til, eller rett etter jeg krysser en sone i spillet. Jeg har ikke sjekket FPS direkte (hvordan gjør jeg det?) men ut fra erfaring fra andre spill, regner jeg med at det ligger godt over det du opplever.

Jeg har også prøvd å kjøre med "Distant objects" (Bygninger, trær, personer, ...) på, og det går stort sett greit. Av og til (spesielt i regnvær) merket jeg en markant nedgang i FPS med det på, så jeg har skrudd akkurat det av.

Uansett, jeg har jobbet lenge med å få optimalisert både maskin- og programvaren, og har vel etter hvert klart å få en rimelig stabil maskin. Jeg har overklokket grafikkortet en del, men ikke gjort noe spesielt med prosessoren. Ut over det har jeg strengt tatt ingen ide om hvorfor det funker. Ut fra detaljene i signaturen din ville jeg trodd at maskinen din burde takle det betydelig bedre enn min.

Skrevet

5849553[/snapback]

Hvordan får du spillet til å gå så reint?

Jeg spiller med 1024x768 og på low / medium, og fps'en er ca. 10-20 når jeg er i skog..

Jeg har bedre skjermkort og cpu enn deg, men bare litt mindre ram..

5849846[/snapback]

Jeg har selv 6800GT, 2,4GHz prosessor og 1gb RAM. Kjører spillet på high i 1280x1024. Det har vel litt med tweaking av innstillinger vil jeg tro, pluss at Coolbits-fiksen gjorde underverker for min del. Ligger på mellom 30 og 60fps, avhengig av om det er mye fakler eller ikke rundt.

Skrevet

Sett opp iPreloadSizeLimit i ini-filen og se om det hjelper. Prøv og les stickyen om ini-filen og se om noe hjelper. Har merket at gode systemer som skal være mer enn bra nok til å kjøre spillet har lagging som egentlig virker som bugs. Det hjalp veldig til meg, spesielt denne iPreloadSizeLimit instillingen. Husk å ta bakcup av den originale ini-filen da!

Skrevet
hvis du har ATI kort kan du laste ned ati-tray tools og fikse det der. Da kommer det en counter øverst i høyre hjørne når du spiller wink.gif

Quoter meg selv her ;)

Skrevet
hvis du har ATI kort kan du laste ned ati-tray tools og fikse det der. Da kommer det en counter øverst i høyre hjørne når du spiller wink.gif

Quoter meg selv her ;)

5856188[/snapback]

Hva er vitsen å gjenta deg selv når både trådstarter og han du svarer har nVidia-kort? ;)

Vise FPS i Oblivion:

Trykk på console-knappen (til venstre for 1). Skriv inn "tdt" (uten ""), og trykk enter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...