Gå til innhold

TES: Enhåndsvåpen - Med eller uten skjold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Har akkurat lagen meg en liten Thief/assasin, men lurer på en ting. Jeg syns ikke det passer seg med skjold for en snikmorder, så jeg lurer på om det er brukbart å kun bruke 1-hånds sverd?

Kan man forresten bruke to våpen samtidig?

Takker for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det går fint!

Bruk buen din masse, og når de kommer nær, så skifter du til sverd!

Og nei, det går desverre ikke an å bruke to våpen samtidig :(

5846470[/snapback]

Flotters! Men er det noen fordeler ved å ikke bruke skjold? Eller er jeg bare teit som lar være å bruke det?

Skrevet

Det er vel egentlig smak og behag. Jeg syns heller ikke det passer med skjold på en assassin, og derfor bruker jeg bare sverdet mitt. Kan også tenkes at det er litt vanskligere å snike med et skjold, men jeg er ikke sikker.

Skrevet (endret)

Skjold absorberer mer skade når du blokker, en hva en parering med våpenet gjør. Om du har Acrobatics kommer du etterhvert til å sprette rundt i stedet for å stå i ro og blokke, men likevel. Skjold blokkerer også piler, det gjør ikke våpen. På den annen side, om du har kontroll over situasjonen, burde du ikke bli truffet av dem uansett.

Jeg kan kanskje nevne at jeg selv spiller Assassin, og ikke benyttet meg av noe skjold gjennom store deler av min relativt varierte karriere. Helt til jeg fant et Elven Shield, en sak som veier latterlig lite til tross for at det fungerer veldig fint. Jeg har ikke sett meg tilbake etter at jeg begynte å bruke det, og det påvirker ikke snike-faktoren i det hele tatt.

Endret av Zealuu
Skrevet

Det kommer ann på hva du velger som skills i starten vel ang. skjold. Selv jeg er Dark Elf Assasin lv 10 og bruker ikke skjold. Bruk buen og sverd i nærkamp så funker det fett. Da har du også sikkert acrobat skill, og som regel kan du bare hoppe opp på ett eller annet som ikke motstanderen kan og skyte ham full av piler fra der :)

Skrevet

Det er ingen grunn til å ikkje bruka skjold når du ellers bruker eithåndsvåpen, med mindre du absolutt må ha dei ekstra få vekteiningane. Bruker du light armour veg equippa skjold ingenting når du blir expert. Samme for heavy armour master. Heavy armour expert får 50% vektreduksjon.

Min assassin brukte skjold heile tida, bortsett frå når han brukte boge. Hadde brukt two-handed viss eg hadde fått sneak attack, men det får ein jo altso ikkje. Akkurat no bruker eg eithåndsvåpen uten skjold, men det er fordi det er bedre enn claymoren eg brukte før og eg har ikkje fått skjold endå. Kjem sansynlegvis til å finna eit endå bedre claymore fyrst sidan eg ikkje leitar etter skjold. Liker den ekstra rekkevidda store våpen har.

Skrevet

Ett lite hint til folk som spiller arena, og har ganske mye acrobatics. Det er mulig å hoppe opp på plasser der fienden ikke kan nå deg. :)

Etter at jeg "runda" arena tok jeg skjoldet og våpenet til "the gray prince", føler at jeg blokker oftere og tar mindre skader når jeg blokker med det i stedet for å bruke parry. :)

Skrevet

Så vidt jeg har forstått er det eneste som påvirker sneak-skillen hva slags boots du bruker, dvs bruk boots som veier minst mulig. Har master i sneak-skill selv (fikk det utrolig fort, er ikke expert en gang i noe annet) og det er nesten latterlig hvor lett det er å snike seg innpå folk for så å bruke sneak attack = død. Bruker skjold selv, det har overhodet ingen innvirkning på noe som helst av skills, men beskytter veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...