Gå til innhold

Sikkerhetskopiere HDD (winxp).

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg skulle bytte litt innmat i morra og stefaren min sin pc som kjører winxp. Og da fikk jeg selvfølgelig blue screen når winxp prøvde å boote med nytt hovedkort, så skulle jeg ta en "repair installation" men greide å slette windowsen på disken og så fikk jeg blue screen med en gang jeg velger å installere windows på ny.

Stappa disken i min egen harddisk og det var blitt noe kluss med filsystemet, tørr ikke gjøre noe med disken pga. veldig viktige ting med jobb og diverse som de har der. All data er foreløpig inntakt, men stefaren min har en ipod og har drevet mye med itunes for å organisere osv + det er masse viktig epost på maskinen. Lurte på hvordan jeg kan få alt over som sikkerhets kopi og fortsatt virke som før, så vidt jeg vet er det en idiotisk løsning med itunes i at det ligger organisert i itunes og ikke i selve ipoden dvs hvis jeg sletter hele disken bare sikkerhetskopierer viktige filer så vil all arbeided i itunes forsvinne? Lurte også på hvordan beholde epost beskjeder og adresselister.. håper ikke det lå i windows mappa :(

Blei litt rotete skrevet kanskje, håper noen har noen fornuftige løsninger.

Takker for all hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det finnes programmer der ute, men jeg vet ikke hvordan de fungerer på et ødelagt filsystem.

er det absolutt krise og disse programmene (som jeg desverre ikke vet hva heter eller hvor befinner seg) ikke virker, så er det bare Ibas igjen.

og du vil ikke styre med Ibas!

det er svndyrt. er snakk om 20 000kr hvis jeg ikke husker feil.

Skrevet

Jepp, heldigvis ikke så ille da. Filsystemet er kanskje ikke ødelagt (det kom opp en melding som sa det) men sånn som det er nå har full tillgang til filene ved å koble harddisken til min maskin (også winxp) så jeg kan kopiere viktige filer. Er bare litt usikker på epost meldinger, kontaktadresser (hvor er de vanligvis lagret? windows mappa? Vet ikke hva filene heter, har ikke outlook eller andre epost programmer på pcenher heller) og det med å importere itunes biblioteket (sangene osv) til en formatert ny pc.

Takk for svar uansett, bare litt bekymra på å bli kvalt av stefaren min som har et par viktige eposter og som har invistert mange timer i å organisere musikken :p

Skrevet
Jepp, heldigvis ikke så ille da. Filsystemet er kanskje ikke ødelagt (det kom opp en melding som sa det) men sånn som det er nå har full tillgang til filene ved å koble harddisken til min maskin (også winxp) så jeg kan kopiere viktige filer. Er bare litt usikker på epost meldinger, kontaktadresser (hvor er de vanligvis lagret? windows mappa? Vet ikke hva filene heter, har ikke outlook eller andre epost programmer på pcenher heller) og det med å importere itunes biblioteket (sangene osv) til en formatert ny pc.

Takk for svar uansett, bare litt bekymra på å bli kvalt av stefaren min som har et par viktige eposter og som har invistert mange timer i å organisere musikken :p

5846388[/snapback]

halla ! iTunes har jeg ikke greie på men Outlook legger sine data i dokuments and settings\<user>\Local settings\application data\microsoft\outlook

denne mappen er skjult, så du må slå på vis skjulte mapper.

mvh. Xes

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...