Gå til innhold

E-post, vedlegg, liste (Excel)

nimka

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Excel-fil som inneholder bla poduktnavn, e-postadresse, dato, referanse nummer til pdf-filer. Jeg lurer på om noen kjenner til et epostprogram (helst gratis/billig) som automatisk sender ut epost til vedkommende i listen min ([email protected]). Eposten skal inneholde produktnavn (3-O-metylfluorescein), hvor (fryser), dato (00.01.1900 00:00:00) og den korrekte pdf-filen (2735.pdf).

Noen som vet?

post-4724-1143757424_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har Outlook er det også enkelt å programmere en Excelmakro til å gjøre dette. Men en slik makro er en riktig effektiv Spam-generator, så jeg har egentlig ikke lyst til å fortelle hvordan det gjøres, i hvert fall ikke offentlig.

Beste hilsen Harald

Skrevet
Dette kan gjøres via fletting til e-post i Word.

5845642[/snapback]

Hei

Kan du hjelpe meg på veien?

Det jeg ønsker er å massutsende e-post med et pdf vedlegg (ingen spam utsendelse). Kun HMS-datablad.

Hilsen

Kjetil

Skrevet

I Word: Verktøy -> Brev og masseutsendelser -> Utskriftsfletting. Følg veiviseren, velg Excel-fila som datakilde og velg Flett til e-post. Sjekk hjelp i Word for detaljer.

Skrevet
Hvis du har Outlook er det også enkelt å programmere en Excelmakro til å gjøre dette. Men en slik makro er en riktig effektiv Spam-generator, så jeg har egentlig ikke lyst til å fortelle hvordan det gjøres, i hvert fall ikke offentlig.

Beste hilsen Harald

5846069[/snapback]

Jeg har fått laget en makro. Jeg kan ikke slikt, så enkelt er det ikke. Problemet med makroen er at Outlook tor det er et virus som skal ha tilgang til adresseboka. Dette fører til at jeg må bekrefte hver enkelt utsendelse (som kan bli veldig mange). Ikke nok at jeg må bekrefte, men jeg må også vente mellom hver utsendelse. Jeg har sett litt på instillinger for sikkerhet, men ikke funnet den magiske instillingen som gjør at alt går automatisk. Kanskje noen vet?

Jeg ser at denne makoen kan benyttes til å sende ut spam. Jeg skal bruke denne i jobbsammenheng hvor jeg ønsker å sende ut HMS-datablad. Jeg skal sende ut de riktige HMS-databladene til de bestemte personer, ikke alle til alle.

post-4724-1143969241_thumb.jpg

Skrevet
Problemet med makroen er at Outlook tor det er et virus som skal ha tilgang til adresseboka. Dette fører til at jeg må bekrefte hver enkelt utsendelse (som kan bli veldig mange). Ikke nok at jeg må bekrefte, men jeg må også vente mellom hver utsendelse. Jeg har sett litt på instillinger for sikkerhet, men ikke funnet den magiske instillingen som gjør at alt går automatisk. Kanskje noen vet?

Det er underlig. Jeg klikker at jeg vil tillate for f.eks ett minutt og rekker å sende ut hundrevis av eposter på den tiden. Den magiske "tillat alt" finnes nok ikke. Det er mulig at det er sikkerhetsnivåer strengere enn det vi bruker hos oss.

Kollega Ron deBruin har en side

http://www.rondebruin.nl/sendmail.htm

som viser hvordan du bruker CDO istedet, da slipper du slike advarsler.

Se også

http://www.outlookcode.com/d/sec.htm

http://www.contextmagic.com/express-clickyes/

HTH. Beste hilsen Harald

Skrevet

Takk Harald og kjeklulf

Jeg satser på Express clickyes, et genialt program. Nå kan jeg (om IT-avdelingen sier ok) sende mine 1526 eposter med vedlegg.

Hilsen

Kjetil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...