carl-kr. Skrevet 30. mars 2006 Skrevet 30. mars 2006 (endret) hei! fikk meg her om dagen en 32" lcd tv. lykken var stor,men skulle vise seg å være kortvarig. skjermen lager en fryktlig pipelyd.høyfrekvent. når man har lagt merke til den hører man den hele tiden.greier ikke å overdøve den med lyd fra tv heller. hva skal jeg gjøre? går det an å bli kvitt problemet? har allerede byttet tv`en en gang.den første jeg kjøpe hadde en sprekk i plasten på den ene siden ...og nå dette noen andre som er plaget av det samme? Endret 30. mars 2006 av carl-kr.
Hårek Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Slike pipelyder er velkjent fra mange typer elektronikk. Det er vanligvis en spole som kommer i resonnans. Det kan være relativt enkelt å fikse. Man må først lokalisere stedet lyden kommer fra. Det kan gjøres ved å legge litt press på komponenter til man hører lyden forandres. Og så kan man støpe inn spolen med lakk, lim, eller silikon. Men det anbefales ikke å fikle inne i skjermer hvis man ikke vet hva man driver med. Siden det er en ny skjerm er det bare å reklamere. En reperatør burde klare å fikse problemet raskt.
carl-kr. Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Skrevet 31. mars 2006 jeg har jo flere "moduser" på tven. sport/movie/soft/game/cold og user.. tven sto innstilt på sport..satte den så til "user", da forsvant lyden betraktelig,ikke helt ,men det ble bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå