Gå til innhold

TES: Oblivion: Trenger info, vampyrer! (små spoilers!)


Anbefalte innlegg

Jeg har nå tatt det valget å bli vampyr (ble vampyr ganske enkelt ved å bli skadet av en vampyr, og så legge meg til å sove).

Etter at jeg ble vampyr har jeg blitt mye raskere, mye sterkere, og tåler mye mer.

Etter hvert har jeg blitt mer og mer "vampyrete", og folk snakker ikke lenger til meg. Dessuten brenner jeg nå opp når jeg er ute på dagtid!

Nå begynner livet som vampyr å bli skikkelig vrient.

Jeg vet at for å la være å bli vampyr, drar man bare til et "shrine" og ber FØR man legger seg til å sove. Dermed blir man ikke vampyr.

 

Spørsmål:

1. Hva skjer videre, blir jeg enda mer vampyr enn dette (slik at folk til slutt begynner å angripe)?

2. Vil jeg etter hvert sulte ihjel (karakteren min har blitt ganske så avmagret i ansiktet)?

3. Hvordan kan man bli menneskelig igjen etter å ha blitt vampyr?

4. Er det noen forskjell på å bli vampyr ved å bli "bitt" av fiendtlige vampyrer, og å godta å bli bitt av fyren fra Dark Brotherhood (andre fordeler/ulemper)?

5. Er det noen som kan ramse opp litt mer info om de forskjellige ulempene og fordelene man har ved å være vampyr?

 

Takk for svar. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må rett og slett få i deg BLOD! Når du går bort til folk på gata eller sniker deg inn om natta kan du velge å snakke til dem eller FEED, evt pickpocket/feed hvis du er i sneak-mode.

Når du er god og mett vil du se 'normal' ut og tåle lys. Desto lenger tid det tar før du igjen får blod desto mer vampyraktiv blir du og du tåler mindre lys..

Jeg har endel info om vampyr-perks hjemme, skal se om jeg får skrevet litt om det ikveld.

Lenke til kommentar

Ja, jeg fant ut dette nå (i det første opdraget hos Dark Brotherhood, hvor jeg smakte litt av kapteinens blod... Yarr!).

 

Dessuten har jeg også funnet ut at det skal leve en heks rundt elven sør for Cheydenhal (eller hvordan det nå skrives), som kanskje kan ha en kur. Er på vei dit as we speak. Får se om jeg fortsetter å være vampyr eller ikke.

Er jo litt tøft å ta seg en slurk bloody mary av og til også. :D

Lenke til kommentar

Positive ting:

- +5 på Strenght, Willpower og Speed

- +5 på Acrobatics, Athletics, Destruction, Hand-to-Hand, Illusion, Mysticism og Sneak

- Resistance to paralysis and disease (litt engelsk klipping her)

- For hver dag du går uten feeding øker nevnte skills/attributter med +5

 

Negative effekter:

- Weakness to fire

- 24timer etter siste 'feed' tåler du ikke sollys, dette blir værre og værre og du tåler tilslutt ikke å være ute om dagen selvom det er overskyet.

- Etter fire dager er du stygg og ingen vil prate med deg..

 

Vampire Powers:

Nye powers som du får for hver dag siden sist 'feed'

Dag1, Hunter Sight

- 30 sec Night Eye

- 30sec Detect Life, bruken av disse er kun begrenset av magika.

Dag2, High-Magnitude Charm

- 20 sec Charm-spell. Disposisjon vil bli 100 og selv om du ser jævlig ut er alle vennlige mot deg..

Dag3, Embrace of Shadows

- 90 sec Night-Eye

- 3min invisibility

 

Følg godt med på klokka og hold deg unna sol og alt som angriper med flame.. Lykke til ;)

Lenke til kommentar

"Weakness to fire", ja. Passer jo bra så mye som jeg skal inn i Oblivion for tiden! :hm:

 

Skal fortsette å være vampyr så lenge som mulig. Kan se for meg at det blir temmelig "kjedelig" å bli menneske igjen, da jeg er en svær og klossete Nord, som går MINST 10x tregere til vanlig. Nå når jeg er vampyr kan jeg jo løpe forbi rådyr selv med våpen! :D

Jaja, skal i allefall få tak i den siste "grand soul gem"-en, slik at jeg får tak i kuren for å bli menneskelig igjen.

 

Noen som har tips til hvor jeg kan få tak i slike tomme "grand soul gems"? Har letet gjennom utallige huler nå. Har fire, men selvsagt skal det vise seg vanskeligere å finne en femte enn det høres ut som.

Noen som vet om noen selger dem (husk, de må være tomme!)?

Lenke til kommentar
"Weakness to fire", ja. Passer jo bra så mye som jeg skal inn i Oblivion for tiden! :hm:

 

Skal fortsette å være vampyr så lenge som mulig. Kan se for meg at det blir temmelig "kjedelig" å bli menneske igjen, da jeg er en svær og klossete Nord, som går MINST 10x tregere til vanlig. Nå når jeg er vampyr kan jeg jo løpe forbi rådyr selv med våpen! :D

Jaja, skal i allefall få tak i den siste "grand soul gem"-en, slik at jeg får tak i kuren for å bli menneskelig igjen.

 

Noen som har tips til hvor jeg kan få tak i slike tomme "grand soul gems"? Har letet gjennom utallige huler nå. Har fire, men selvsagt skal det vise seg vanskeligere å finne en femte enn det høres ut som.

Noen som vet om noen selger dem (husk, de må være tomme!)?

5841643[/snapback]

 

 

*Spoiler*

 

Fant en i en alvisk(eller hva det er) Ruin sør-vest for Imperial city. ikke den første du møter på når du går sørover etter den store brua fra cityen, men litt til og en av de førte veiene til vest etter det, følg med på kompasset!?

 

Je "tror" det var en grand soul gem! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...