Gå til innhold

Gode programmer med Dolby Headphone støtte?


Anbefalte innlegg

Heisan. Jeg er på utkikk etter et program som kan spille av DVDer, mpeg-2 filer generelt, xvid, divx osv. Det finnes mange programmer (gratis og ikke) som gjør dette, men jeg vil også at programmet skal ha støtte for Dolby Headphone (surround over hodetelefoner). Så langt har jeg prøvd Nvidia PureVideo Decoder, WinDVD og PowerDVD. Erfaringene mine er enkelt sagt slik:

 

PureVideo: Fungerer greit, men nekter å bruke Dolby Headphone på annet enn mpeg-2 (har testet med DVD og .ts mpeg-2 stream). Dvs. det fungerte ikke med en xvid encodet fil med identisk lydspor som mpeg-2 filen. Veldig synd, fordi PureVideo lar meg bruke f.eks. Mediaplayer Classic. Et stort pluss i min bok.

 

PowerDVD: Her fungerer Dolby Headphone akkurat som det skal, til alt jeg har prøvd. Problemer her er at PowerDVD bruker ca. 4 ganger mer ressurser enn f.eks. mediaplayer classic, også syns jeg programmet generelt suger, så jeg vil helst ikke bruke masse penger på det.

 

WinDVD: Her finner jeg ikke noen valg for Dolby Headphone i det hele tatt, i allfall ikke på mpeg-2 eller xvid filen min. Har også hørt at WinDVD sin implementering av Dolby Headphone er veldig dårlig (den konverterer 5.1 signalet til stereo før Dolby Headpone gjør magien sin, som opplagt er helt feil måte å gjøre det på.)

 

Vet noen om andre programmer (evt. pakker ala PureVideo) som kan gi meg støtte for Dolby Headphone, eller er jeg tvunget til å bruke PowerDVD :thumbdown: ?

 

Takker for hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...