Gå til innhold

Fujitsu Siemens SI1520


Anbefalte innlegg

Var på Elektrofil (Expert messa ja:p som publikum må gå å se på lørdag og søndag i Oslo Spectrum) og så på en del nye kjekke nyheter.

 

Hva synes folk om Fujitsu Siemens SI1520 som FSC "avduket" nå i går.

 

Det som jeg synes er bra med den er:

DualCore (1,83GHz)

1024mb minne

12,1"

DVI ut...

lekkert design og rett å slett pen å se på...

 

noen enige?

Endret av gEnEsis_AiX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jo, enig. men avduket i går? den har vært i prisguiden lenge. komplett hadde leveringdato i starten av april, men nå er den flyttet til den 19/4 :(

spesifikasjonene virker bedre eller like gode som de andre maskinene under 2kg med core duo jeg har sett, og likevel er prisen lavere. eneste som jeg synes trekker ned er batteritiden på bare 3 timer (siemens som oppgir dette, jeg har ikke funnet noen tester som sier noe om batteritiden, eller tester av maskinen i det hele tatt)

Lenke til kommentar

I alle dager - sånn går det når man klikker raskt. DETTE er rett innlegg, beklager forvirringen:

-------------------------------------------

 

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
flott takk...

 

FSC har sagt batterilevetid på 3timer? det gjør jo saken en HELT annen... en kompis har en annen maskin jeg har i blikket, LG LW20, da med PM og har 5 timer batterilevetid...

 

men vil ha dual core, og da er det bare FSC si1520 og asus w5f ?

5842103[/snapback]

nei, i følge prisguiden er det noen maskiner til under 2kg:

Acer TravelMate 3012WTMi

samme, bare bedre specs

IBM ThinkPad X60

LG T1 Express Dual

hvis noen finner noen fler, er det bare å legge dem til, egentlig fint med en liten oversikt :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Har i dag kjøpt denne fujitsu maskinen, og vil si den er virkelig flott , svært god skjerm og meget støysvak ,og etter mitt syn det beste kjøpet av 12,1" bærbare ,koster nå fra 12008kr , den har det meste av utstyr, dvi, expresskort slott ,integrert dvdbrenner ,blåtann, firewire, s-video,kortleser,og 4usb2 porter.

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar
http://www.laptopworld.dk/index.php?id=257 her finner dere test av denne PCen. Ser ut som dansken som har testa har fått 5 timer ut av batteriet ved kun tekstlesing på den, og noe under 2 timer ved heftig bruk og all strømsparing av. Det blir jo svært grovt regnet 3 timer i snitt slik FS opplyser. Men går det an å få større batteri til den? Og hvordan er denne batteritiden sammenlignet med f.eks. Dell X1 og andre lignende PCer? Virker veldig lovende alt synes jeg, om bare batteritiden er akseptabel så.
Lenke til kommentar

Jeg kan nok bekrefte at bateritiden varierer mye alt etter bruk , til surfing og lignende har batteriet en levetid på maks 5 timer , mens ved bruk av fildelings program som azureus og spille av film er bateritiden rundt 2 timer.

 

Har nå brukt pcèn i over en uke og har merket meg noen mindre negative sider , skjermen er veldig klar og god ,men den gengir en god del reflekser og innsynsvinkelen er meget dårlig.

Når pcèn viser film starter viften ganske ofte lager noe støy dvs litt sjenerende.

Batteritiden skulle jeg ønske var noe sterkere.

 

Syntes pcèn ellers er meget bra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...