Gå til innhold

TES: Spørsmål angående Soul Gems

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp fikset meg en spell for å binde sjeler. Men da jeg brukte den på en av disse folka i Oblivion, både de med svarte kapper og de med rustning, fikk jeg beskjed om at sjelen var for stor for Soul Gem-ene mine.

Største jeg hadde var et knippe Greater Soul Gem (Soul Level: None). Så, mitt spørsmål til dere, hvaforen übergem trenger jeg for å fange de, og hvor finnes de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I morrowind kunne man ikke fange mennesker i det heletatt, så tror man trenger en grand soulgem til de ja... Prøv å fange noen creatures eller noe...

Fins det ikke Enchantere i Oblivion? må du enchante alt selv?

Det eneste jeg har gjort er å bruke de steinene du får fra OblivionGatene til å enchante med.. det funket fett

Skrevet
Tror ikke man kan fange sjelene til mennesker... Har Azuras Star og det er den beste soulgem-en i spillet og den kan ikke "ta" mennesker.

5835157[/snapback]

Du snakker om morrowind nå sant? Det han snakker om er Oblivion.. :)

Eller fins Azuras star i OB og? ^^

Skrevet
Tror ikke man kan fange sjelene til mennesker... Har Azuras Star og det er den beste soulgem-en i spillet og den kan ikke "ta" mennesker.

5835157[/snapback]

5835173[/snapback]

Jeg snakker om Oblivion jeg, Azuras Star er der også.

Skrevet (endret)

Jeg har Azuras star i Oblivion. Kan bekrefte at man ikke kan fange mennesker, kun dyr.

Du kan også fange de monstrene du lager selv via conjuration spells ifølge tipsene som kommer nåt man loader. har ikke prøvd dette selv.

Endret av valentino
Skrevet
Du trenger vel Grand Soul Gem for de karene der.

5834622[/snapback]

Tror jeg hadde noen sånne. 3-4 stykker. Tomme.

Noen som har prøvd og fått til dette her?

Hvordan bruker du de alikavel? Jeg vet bare å bruke dem på våpenet mitt. Kan man fange souls ved å bruke de også? :|

5835135[/snapback]

Gå til en Mage's Guild og kjøp en Soul Trap-spell. De har neon i Leyawiin, men da må du ha høy LvL i Mysticism, mer enn jeg hadde. Tror jeg kjøpte min i Chorrol, men garanterer ikke noe.

Når du har skaffet deg en sånn bruker du den på enellerannen og dreper fienden mens spellen er aktiv (min varer i 20 sec, og den kan de fleste bruke). Da legger sjelen seg på den minste passende Gem du har med.

Skrevet

5835157[/snapback]

5835173[/snapback]

Jeg snakker om Oblivion jeg, Azuras Star er der også.

5835189[/snapback]

Ah! =) har ikke kommet så langt i Oblivion enda...

min feil ;)

Skrevet
for å fange mennesker trenger du black soul gems, brukt av necromancere.

5835734[/snapback]

Seriøst? :ohmy: Finnes det i Oblivion?

Skrevet

Virkelig fett det da :p , men foretrekker å bare slaye folk ;) hakke no særlig til magi ennå :\ men man får kjøpt grand soul gems hvor? [ja du tippet riktig, jeg er vampyr :S ammagad] Jeg vet at man får kjøpt soul gems hos Mageguilds, men har vannskelig for å finne av størrelsen Grand, noen tips?

Skrevet
for å fange mennesker trenger du black soul gems, brukt av necromancere.

5835734[/snapback]

Seriøst? :ohmy: Finnes det i Oblivion?

5837162[/snapback]

Ja, jeg har sett dem.

I en av Mages Guild Recommendation quests finner du to black soul gems i en skuff. Disse må du levere til questgiver for å bevise at eieren driver med necromancy.

Skrevet
Virkelig fett det da :p , men foretrekker å bare slaye folk ;) hakke no særlig til magi ennå :\ men man får kjøpt grand soul gems hvor? [ja du tippet riktig, jeg er vampyr :S ammagad] Jeg vet at man får kjøpt soul gems hos Mageguilds, men har vannskelig for å finne av størrelsen Grand, noen tips?

5837175[/snapback]

Jeg fant en av dem i en av hallene i Arcane University, under glass i ulåst Display Case. Du må være i Mages Guild for å komme ditt (ellers åpnes ikke porten). Og siden du er i Mages Guild, blir du ikke straffet for å ta den.

Skrevet

5837175[/snapback]

Jeg fant en av dem i en av hallene i Arcane University, under glass i ulåst Display Case. Du må være i Mages Guild for å komme ditt (ellers åpnes ikke porten). Og siden du er i Mages Guild, blir du ikke straffet for å ta den.

5837198[/snapback]

okei , får vel prøve å hente den når jeg kommer hjem ;) tnx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...