Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fornuftig pris på utført arbeid + deler? (Golf IV)


sls

Anbefalte innlegg

Etter service på bilen forrige uke (Golf IV 1.6l 99-mod) fikk jeg beskjed om at calipen på venstre side foran + mansjett var defekte (rust/satt seg fast) og bremseklossen var nesten helt slitt ut. Det var også en stor rustkant på bremseskive foran på samme side.

 

Pris for deler og arbeid kommer på 5400 kr. Dette inkluderer kupefilter for 300 kr.

Delene ellers blir da en calip (1500 kr), 2xskiver (1600 kr) + 2xklosser. Arbeidet inkluderer smøring og dilldall med calip/bremser på høyre side foran i tillegg til skifte av skive+kloss.

 

Er dette en fornuftig pris? Dette er arbeid jeg ikke har mulighet til å utføre selv.

Endret av sls
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter service på bilen forrige uke (Golf IV 1.6l 99-mod) fikk jeg beskjed om at calipen på venstre side foran + mansjett var defekte (rust/satt seg fast) og bremseklossen var nesten helt slitt ut. Det var også en stor rustkant på bremseskive foran på samme side.

 

Pris for deler og arbeid kommer på 5400 kr. Dette inkluderer kupefilter for 300 kr.

Delene ellers blir da en calip (1500 kr), 2xskiver (1600 kr) + 2xklosser. Arbeidet inkluderer smøring og dilldall med calip/bremser på høyre side foran i tillegg til skifte av skive+kloss.

 

Er dette en fornuftig pris? Dette er arbeid jeg ikke har mulighet til å utføre selv.

5831911[/snapback]

 

Helt grei pris så lenge det brukes orginal deler og ikke billig deler som f.eks biltema. Mange som har dårlig erfaring med bremsedeler fra de.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Du kan sammeligne deleprisene du har fått, med det http://www.mekonomen.no skal ha.

 

Mekonomen er en dyr kjede, ikke sjelden dyrere enn originaldeler.

5834352[/snapback]

 

Hmmm... Har flere ganger spart masse penger på å handle hos Mekonomen... :w00t:

5836063[/snapback]

 

Enig. Det stemmer muligens for enkelte deler til enkelte biler, men generelt har Mekonomen deler til priser under originalvare.

Lenke til kommentar

Takker for svar! Ser på Mekonomen at det egentlig ikke er så ille pris jeg har fått. Regner med at det går med litt tid til arbeid også, og verkstedet tar vel 1000 kr/timen.

 

Betaler for at det skal gjøres ordentlig, siden jeg ikke stoler nok på meg selv til å tukle med bremsene.

 

Bil er dyrt... men nødvendig og moro :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...