Gå til innhold

TES: Lydproblem i Oblivion, statisk skurring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg spiller Oblivion så kommer det en sinnsvakt høy statisk skurring som overdøver alle andre lyder i spillet, det kommer når jeg loader men også når jeg tasser rundt i den grotten helt i begynnelsen.

Når jeg setter general sounds av så er det stille, men hvor gøy er det å spille et spill helt uten lyd?

Er det noen som har opplevd lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Komer det når du møter fiender? rett før "enemywarning-tune" starter liksom

Hvis du har soundblaster kort er det et kjent problem.

prøv dette: installer microsoft net.framework 2.0

nyeste directx (februar utgaven)

nyeste driverne til ditt soundblaster

hvis dette ikke funker. Går du in på spillmappen/data/music og renamer den mappen som heter "battle" kall den battle1 ellernoe. da kommer ikke battle musikken men du kan ha musikk ellers.

når det kommer patch som fikser dette kan du bare rename tilbake.

håper dette hjelper

Skrevet

Har det samme problemet, men har også hatt det i andre spill. Nå vet jeg at lydkortet mitt suger, så jeg bare skrur ned "footsteps" eller den lyden jeg tror skaper skurringa. Så spiller jeg litt uten det og setter det på igjen.

Lett etter drivere tidligere, men finner ingen til mitt gamle og skjeldne lydkort. Spiller også med grafikken på low, så når jeg endelig får nye pc deler vil jeg få en helt ny opplevelse av OB. Selv om jeg nyter det nå også ^^

Skrevet (endret)

Det kommer faktisk først idet jeg loader en game, men så gikk det vekk helt til jeg gikk ned i hulen. ;/ Drivere tror dere? Jeg bruker lydkortet som er integrert i hovedkortet mitt, et Asus P5GDC Deluxe i915P kort. Laster ned en oppdatert DirectX og drivere nå.

EDIT: Som en liten test skiftet jeg navn på samtlige music mappene, uten at lyden gikk vekk.

Endret av Vintar
Skrevet

Hadde samme problemet, kom på at jeg ikke har oppdatert lydkortdrivere siden reinstall for noen uker siden, voila, nye drivere løste problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...