Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bærbar som nekter å fungere i nettverk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en bærbar som nekter å fungere i nettverk, er ganske tom for ideer nå med tanke på årsak.

Har 3 stasjonære pcer som det ikke er noe problemer med, men den bærbare vil som sagt ikke samarbeide.

Følgende er utprøvd:

Nettverkskortet er innstallert og fungerer, for jeg får kontakt. Det lyser som bare det.

Krysset mellom to pcer, igjen så får jeg kontakt i form av at tilkoblingen kommer opp å går. Men ingenting skjer i arbeidsgruppen, net send fungerer heller ikke.

Det samme gjelder egentlig for internett, tilkoblingen kommer seg opp å går, men ingen kontakt utover det.

Alt av brannmurer er slått ja, ja også den som befinner i tilkoblingen.

Har sjekket diverse innstillinger opp mot den stasjonære og alt ser likt ut.

Hjemmenettverk/kontor er innstallert i windows.

Har hatt dette oppe for en tid siden, fikk endel tips da som dessverre ikke fungerte. Satser på at det går bedre nå.

Det skal jo egentlig være veldig rett frem og ikke noe problem å få nettverket til å fungere. Har aldri vært borti dette før, må være en eller annen innstilling som blokkerer "trafikken".

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Står den på fast IP? Sett den da på å motta IP automatisk....

Usikker? Gå inn på Start -kjør-skriv cmd-skriv så ipconfig.... da får du opp ipèn.

Ciao

Endret av Master Chiun
Skrevet

Så du får pinget de andre pcène i nettverket??

Start - cmd - skriv- net view (ser du de andre i nettverket?)

Tenkte om du har teks brannmur fra norton og du bare har stengt denne... prøv å stenge windows egen brannmur også om du ikke allerede har prøvd dette da!

(kontroll panel-windows brannmur)

Prøv evnt nå å se etter de andre pcène i samme arbeidsgruppe...

Ciao

Skrevet (endret)

Har prøvd uten router, må bruke krysset for å få nett.

Routeren er den jeg bruker til de stasjonære så den er rett konfigurert, skulle ikke ha så mye å si.

En liten dobbelpost derja.

Endret av ^fmj
Skrevet (endret)

Det jeg mener er om du bruker Router så prøv å bruke vanlig nettverks kabel til den bærbare..

Det kan jo evnt være noe tull med nettverkskortet i den bærbare. Driver problemer eller bare noe defekt.

Ciao

Endret av Master Chiun
Skrevet

Har også prøvd vanlig nettverkskabel, hvis det skulle være noe defekt i nettverkskortet burde jeg i det hele tatt fått lys da?

Skrevet

finn nye drivere til nettverkskortet i den bærbare, er du sikker på at routern deler ut nok ip adresser, så den ikke er stilt til å dele ut til f.eks bare de andre

Skrevet (endret)

Skal prøve noen andre drivere, kanskje det hjelper. Har også prøvd uten router, kom meg som sagt ikke på nettet da heller.

Endret av ^fmj
Skrevet (endret)

Har vært borti endel nettverkskort som lyser og som ikke virker helt....kan også evnt være nettverkskabelen. Har du brukt samme kabel hele tiden, så prøv å bytte til en annen. (for evnt mulige brudd i kabel)

Kom på en ting til: Står den bærbare i samme arbeidsgruppe som de andre?

Ellers er jeg rimelig tom for ideer nå... lykke til

Ciao :hmm:

Endret av Master Chiun
Skrevet

Kabelen er den jeg egentlig bruker på den stasjonære og de står i samme arbeidsgruppe.

Skal sjekke kortet nærmere idag.

Skrevet

Ingen løsning enda, kom meg ikke på nett via knoppix heller, det tyder jo på at det ikke er windows som har skylden.

Har bestilt meg en usb til ethernet adapter, satser på at den fungerer.

Skrevet

En ganske underlig ting inntraff i dag. Hadde en kompis på besøk, som tilfeldigvis hadde med seg sin bærbare. Han kom seg heller ikke på nett, det skal sies at sist han hadde med seg bærbar så kom han seg på nett.

Han sitter på akkurat samme nett som meg. :hmm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...