Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med tegn og funksjoner på tastaturet


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fra og med i dag hatt problemer med tastaturinnstillinger på pcen min.

 

Jeg har Windows XP og har planer om å formatere og innstallere operativsystemet på nytt, men dette viser seg lettere sagt enn gjort.

 

Tastaturet har begynt å oppføre seg merkelig.

 

Jeg kan ikke skrive tegnene: a, z, utropstegn og flere funksjoner med alt-tasten.

Hele tastaturet er på villspor. Har prøvd med et annet tastatur for å sjekke, men det er samme opplegget. Så det er vel noe på pcen som ikke er i orden.

Tenkte dette ville ordne seg når jeg fikk formatert, men problemet er at jeg ikke kan trykke inn hverken noen av enter-tastene når det står "Trykk enter for å installere Windows" i formateringsmenyen når man booter fra cden i dos.

Og når jeg kommer frem i vinduet med valg av kontoer "administor" kan jeg ikke skrive i det hele tatt. Da må jeg logge inn på gjest-kontoen og da slår tastaturet seg på, men med samme funksjonsproblemer.

 

Så jeg står helt stille.

Planen med å formatere, var å kvitte seg med Spy Falcon, et adwareprogram som er utrolig vanskelig å kvitte seg med, og så har jeg kjøpt nytt hovedkort, og kjører fortsatt operativsystemet uten å ha formatert etter jeg satt i det nye hovedkortet.

 

Men er det noen som kan hjelpe meg med dette problemet, eller har vært borti lignende selv?

Eller om jeg eventuelt kan begynne på formateringen på en annen måte?

Utrolig slitsomt å bruke clipboard hele tiden til å skrive a og lignende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...