Gå til innhold

Hvilket er det ultimate OS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei skal ha nytt OS,lurer på hvem dere syns er best,da snakker jeg om ytelse,brukervennlighet har litt lyst å prøve et Linux-basert, men tar imot alle forslag,kan gjerne koste penger.

Mvh Tommy

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er et umulig bredt spørsmål som ingen kan gi deg ett godt svar på. Alt du vil få er tusen og en forskjellig meninger.

Prøv noen linux varianter og spør mer konkret om dem og hva som er fordeler og ulemper med dem.

Personlig er jeg både i privatlivet og profesjonelt strålende fornøynd med Winxp. Jeg kan virkelig anbefale det.

AKIRA

Skrevet

D er som AKIRAx24 sier, det er et utrolig bredt sprm.

Jeg dual-booter WinXP og Linux Ubuntu, synes dette er en fin løsning... Men hvis jeg MÅTTE velge hadde jeg tatt Linux! Har nettopp begynt å bruke d, men d er jo sinnsykt mange flere muligheter man får....

D må sies at jeg har vært fast bruker av Microsoft siden 286'en var d beste på hjemmemarkedet, og før det gikk d i Commodore sitt "interface".

WinXP er dernest mest brukervennlig, men for min skyld kan d bli litt FOR brukervennlig!

Innen Linux er det jo mange distro'er å velge mellom og! På skolen bruker jeg nå SuSe, og d liker jeg veldig godt! RedHat kan du prøve da, men d koster penger igjen....

Du kan jo prøve live-versjoner før du installerer ordentlig.....

Har desverre ikke erfaring m flere.... som Solaris, FreeBSD, HP-UX, o.l.

Skrevet

Nå spørs det jo alt etter hva du faktisk skal bruke pc`en din til. Det har du glemt å si, men personlig synes jeg at det å Kjøre Windows 2000 Pro Eng+Sp4 er det ultimate OS. Men jeg bruker da ikke maskina mi til spill jeg da.

Skrevet

Jeg har i det siste prøvd ut Ubuntu på en eldre pc og er så langt fornøyd. Ubuntu gir langt bedre ytelse enn Windows XP og 98 på samme pc. Samtidig så er det sikrere, enklere og ingen blå skjermer.

Hilsen,

efikkan.

Skrevet
Windows 2000 har microsoft gått ut å sagt var en feiltagelse da, men jeg skal bruke pcen til spill musikk,osv.

5828396[/snapback]

Det var nok Millenium. Windows 2000 fungere som bare det, og er like bra som XP når det gjelder stabilitet. Den mangler riktignok noen innebygde funksjoner f.eks til WLAN, men bortsett fra det, i bunn og grunn lik XP.

Skrevet

ok, åssen er Ubunten sammenlignet med SUSE Linux 10,RedHat Solaris, FreeBSD, HP-UX noen som har erfaring? hva er forskjellen,på de forskjellige osv?

Skrevet
ok, åssen er Ubunten  sammenlignet med  SUSE Linux 10

Ubuntu bygger på SuSe, så de er ganske like....

5829617[/snapback]

Jaha? Ubuntu bygger på debian, så ubuntu er ganske annerledes enn suse, spesielt da suse er .rpmbasert, mens debian - og baserte distorer bruker .deb

Skrevet

Det jeg mente var hva som er forskjellen på ytelse brukervennlighet osv. Jeg skal kanskje sette opp cs server og en nedlastningsserver,hvilken OS passer best da?

Skrevet (endret)

Linuxbasert server?

Se, alle mener forskjellig, Spørs hva DU skal bruke den til (som du akkurat har skrevet :p ) :)

Endret av Lar5
Gjest Slettet+56132
Skrevet

Windows XP er, for meg det beste. Selv bruker jeg mye Linux, men når jeg spiller bytter jeg til Windows. Orker ikke å bruke Wine...

Windows XP er all-round, mens Linux er mer praktisk for jobbing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...