Gå til innhold

Godt og billig skjermkort (ikke til spilling).


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal kjøpe meg et godt og billig skjermkort som i utgangspunktet kun skal gi gode og skarpe bilder på LCD skjermen min når jeg surfer og skriver i Word. Det skal ikke brukes til å spille med. Her er det jeg MÅ ha.

 

- TV-ut

- VGA og DVI utgang

- Vifteløs

 

Prisen bør være så billig som mulig. Men det er viktig at skjermkortet gir skarpe bilder til LCD skjermen min, hvis ikke fungerer det jeg bruker i dag.

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Jeg skal kjøpe meg et godt og billig skjermkort som i utgangspunktet kun skal gi gode og skarpe bilder på LCD skjermen min når jeg surfer og skriver i Word. Det skal ikke brukes til å spille med. Her er det jeg MÅ ha.

 

- TV-ut

- VGA og DVI utgang

- Vifteløs

 

Prisen bør være så billig som mulig. Men det er viktig at skjermkortet gir skarpe bilder til LCD skjermen min, hvis ikke fungerer det jeg bruker i dag.

 

Takk.

5818628[/snapback]

 

Er det agp eller pci-express kort du skal ha ?

Lenke til kommentar

Med mindre du bruker et eldgammelt skjermkort, så skal du kunne få skarpe bilder med det du har. Det viktigste er å stille inn skjermoppløsningen til det som er "native" for skjermen din, og det er mest sannsynlig 1280x1024. Hvis skjermkortet ditt ikke støtter den oppløsningen, så bør du skaffe deg et nytt.

 

Samtlige skjermkort som selges i butikk i dag gir skarpe bilder i 2D.

Lenke til kommentar

Det er AGP-kort som jeg trenger. Og skjermoppløsningen er på 1280x1024 på 17" min (LCD). Pr i dag trur jeg at jeg har Sapphire Radeon 9250, 128MB DDR, 128bit. Men ser selv på maskiner jeg bruker på jobb at det er stor forskjell i skarpheten i bildene selv om skjermen er den samme og oppløsningen er den samme.

Lenke til kommentar

Etter min erfaring gir ikke skjermkort noe synelig forskjell i skarphet i 2D-modus, selv ikke med litt 'eldre' kort slik som Radeon 7000. Dette kortet er eldre enn Radeon 9250, men jeg kjører fint 1600x1200x32bit @ 75 Hz (CRT) i like klare bilder som ett langt nyere X800Pro VIVO. Men så fort jeg starter noen 3D applikasjoner kommer forskjellene til syne, men da at Radeon 7000 h-h-hakk-k-ker. :)

Er større sannsynelighet at det er LCD-skjermen som gir disse forskjellene. Men du kan også prøve å skru av/på f.eks ClearType o.l. i Windows.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...