Gå til innhold

Hvilken disk skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for svar...

 

Jeg er også litt bekymret over at disken kan begynne å støye mer etter en viss tids bruk... Har dere noen erfaringer rundt dette? evt. hvilken disk er "best" på dette punktet?

 

8MB / 16MB har dette noen performance messige betydninger her?

 

Maxila:

Husker du linken til testen?

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å søke litt rundt omkring på web og funnet ut at det er delte meninger om hvorvidt Samsung spinpoint er stille eller ikke...

 

Utifra slik jeg forstod så kan denne komme med motor fra 2 produsenter (Nidec, JVC). Disken med JVC motor er den som sannsynligvis vil bli mer støyende med tiden enn den med Nidec motoren..

 

Da ser det ut til at valget ligger mellom

1. Seagate Barracuda 7200.9 300GB IDE ATA/100 16MB 7200RPM

2. Hitachi DeskStar T7K250

 

Hvem vil dere annbefale? eller burde jeg velge noen helt andre disker som yter bedre men ikke støyer noe særlig mer?

Endret av JamesATaber
Lenke til kommentar
Jeg har prøvd å søke litt rundt omkring på web og funnet ut at det er delte meninger om hvorvidt  Samsung spinpoint er stille eller ikke...

 

Utifra slik jeg forstod så kan denne komme med motor fra 2 produsenter (Nidec, JVC). Disken med JVC motor er den som sannsynligvis vil bli mer støyende med tiden enn den med Nidec motoren..

 

Da ser det ut til at valget ligger mellom

1. Seagate Barracuda 7200.9 300GB IDE ATA/100 16MB 7200RPM

2. Hitachi DeskStar T7K250

 

Hvem vil dere annbefale? eller burde jeg velge noen helt andre disker som yter bedre men ikke støyer noe særlig mer?

5824236[/snapback]

 

Har du bestemt deg? Jeg lurer også på å kjøpe en 250GB SATA disk og lurer litt på hvilket merke jeg skal gå for. Hitathi kommer som sagt ut best i test og jeg tror jeg vil gå for denne. På en annen side har Seagate kommer med nye disker siden testen ble gjort, de nyeste Seagate diskene heter jo 7200.9 nå, og ikke 7200.8. Er det noen ytelsesforskjell eller annet forskjell på den nye og gamle versjon? Bør jeg allikevel gå for Hitatchi?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...