Gå til innhold

Er det vanskelig og Bygge pc?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du spør ekstremt fundamentale spørsmål.

 

Jeg legger ved en link til en tredelt artikkel som tar for seg dette med å bygge sin egen PC for første gang. Les de tre artiklene, så er jeg sikker på at du gjør bedre valg. Og vil stille spørsmål som vi her på forumet finner mer intresant å svare på.

 

Delene i en PC.

 

Å bygge PCen.

 

Å teste maskinen.

 

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Det som noen kan anse som vanskelig, eller hvor mann bør være litt forsiktig, er å montere selve hovedkortet, prosessor og kjøler. Også må du se til at de forskjellige tynne lednigene fra kabinett (power, hdd etc) plasseres riktig. Resten er en lek:)

Endret av Lasse Ma
Lenke til kommentar
Ja, men er det ingen som har erfaring med å bygge pc som kunne si hva som var vanskelig og hva som var enkelt?

5813261[/snapback]

 

Hva som er vanskelig og hva som er enkelt er et subjektiv spørsmål. Noen synes det er knotet å trykke hardware på plass, andre synes software oppsette er komplisert, andre synes fin justering av BIOS er noe herk. Så å svare godt på spørsmålet ditt er tilnærmet umulig da i teorien alt kan være vanskelig, eller lett.

 

Det finnes sjelden ett ja eller nei svar til et så brett og åpent spørsmål. Og slike spørsmål er ofte også kjenne tegnet på noen som ikke har lyst til å tilegne seg kunnskapen på samme måte som andre har det, men ser etter en snarvei.

 

Artikkelen jeg linket til tar for seg det meste om PC bygging og ville sette deg i stand til å svare på dine egne spørsmål med enkelhet og faktisk gjør at du stiller spørsmål her på forumet som utfordrer oss til å gi gode svar.

 

Så gjør en innsats selv og studer litt og sett deg inn i det du lurer på. Og se hva du gjorde i denne tråden. Alt du trengte å vite fikk du vite i første svaret du fikk. Men hvordan valgte du å behandle den informasjonen?

 

Hvorfor skal vi bruke tid på deg og gi deg gode svar når du ikke virker særlig intresert i å ta til deg kunnskapen vi deler med deg.

 

lykke til med PCen din.

 

Delene i en PC.

 

Å bygge PCen.

 

Å teste maskinen.

 

 

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar
Du har vel brukt spacere mellom hovedkort-brettet og hovedkortet? Jeg håper da det :)

5813336[/snapback]

Dette gjorde IKKE jeg første gang jeg bygget...:( så da kortslutta hele HK:D

Var heldig og fikk nytt på garentien :D.

SÅ bruk spacere og pass opp for statisk elektisitet da vil alt gå drit lett.

Jeg bygde min første på bare 1-2 timer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...