Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ikke s-ata harddisk


Anbefalte innlegg

Heisann, skulle sette inn en Seagate Barracuda 7200.9 250GB SATA2 i pcen til broren min i dag, hovedkortet er at Abit NF7-S med s-ata (naturligvis). Men når jeg skal installere s-sata driverne fra cden som fulgte med hovedkortet så får jeg 'device not found', har sjekket kabler og at alt står ordentlig i, samt at det ikke er en jumper på hovedkortet som har disablet s-ata eller noe i den duren. Så hva kan problemet være tror dere? Disse s-ata3 diskene skal vel funke fint med vanlig s-ata også så :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet du om hovedkortet ditt støtter sata2? På harddisken tror jeg det skal være en jumper du kan velge mellom sata1 og 2. Du kan prøve å sette den til sata1. Hvis hovedkortet støtter raid, kan det være at raid er aktivert. Du kan prøve å innstalere driveren til raidkontrolleren, som bør ligge på cden som fulgte med hovedkortet. Du kan også prøve å deaktivere raid i bios.

Finner du harddisken i bios?

Hvilke type harddisker bruker du fra før?

 

Edit:

Etter å ha sett litt på specsene på hovedkortet ditt ser det ikke ut som om hovedkortet støtter sata2. prøv derfor først å sette jumperen på harddisken til sata1.

Hvis du lurer på hvordan du setter harddisken til sata 1 (1.5 Gb per sec), se nederst på denne siden.

Endret av AndyBroke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...