Gå til innhold

Kommentar på oppsett/hjelp til valg


Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpe kamera til en tur vi skal på litt senere på året. Hadde tenkt å bli litt kjent med det før vi drar, så skal bestille innen kort tid. Etter at jeg har lest rundt omkring, endte jeg opp med Canon EOS 350D - høy nok prisklasse for meg.

 

Jeg har satt min forslagspakke nedenfor:

 

TwinMOS Compact Flash 2048 MB

 

Canon EOS 350D

 

Canon Kameraveske EH18L

 

Er dette blant de mest prisgunstige oppsettene? Jeg ønsker å kjøpe fra en kjent forhandler hvis det skulle oppstå problemer med produktet. 2048 MB vil vel holde lenge til normalt bruk. Det ser ut som at hvis man går opp i høyere minne, øker prisen uforholdsmessig mye.

 

Hvordan er det med garanti hos Canon?

 

På forhand takk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det mest prisgunstige fra Canon, i alle fall. Ellers finnes det stort sett mer prisgunstige tilbud på andre modeller, fra andre produsenter.

Hvis du kan vente til april, så blir nok Samsung det mest prisgunstige tilbudet på markedet. 7k for hus med både normalzoom og telezoom. Hvis normalzoomen er samme konstruksjon som Pentax' kitobjektiv, så kan du faktisk forvente skarpere bilder enn med 350D-kit'et. I tillegg får du en ekstra telezoom, og det innenfor så og si samme budsjett.

Ellers liker jeg at du har tatt med en god, gammeldags beredskapsveske i planen din. Det er utrolig hendig. Brukte en slik på min gamle Nikon FM før i tiden (når jeg var på reise), og det beskytter godt samtidig som det er kompakt. Godt alternativ til bag når du skal reise med kamera.

Lenke til kommentar
Det er det mest prisgunstige fra Canon, i alle fall. Ellers finnes det stort sett mer prisgunstige tilbud på andre modeller, fra andre produsenter.

Hvis du kan vente til april, så blir nok Samsung det mest prisgunstige tilbudet på markedet. 7k for hus med både normalzoom og telezoom. Hvis normalzoomen er samme konstruksjon som Pentax' kitobjektiv, så kan du faktisk forvente skarpere bilder enn med 350D-kit'et. I tillegg får du en ekstra telezoom, og det innenfor så og si samme budsjett.

Ellers liker jeg at du har tatt med en god, gammeldags beredskapsveske i planen din. Det er utrolig hendig. Brukte en slik på min gamle Nikon FM før i tiden (når jeg var på reise), og det beskytter godt samtidig som det er kompakt. Godt alternativ til bag når du skal reise med kamera.

5809146[/snapback]

50-200-objektivet har ogsaa svaert godt rykte paa seg paa dpreview.com og andre forum paa nettet. Gikk ogsaa ut som best i test i kit-telezoom-testen til enten chasseur d'images eller réponse photo (husker ikke hvilket av bladene, men det var ett av dem). Mao. vil dette bli et kit som gir MYE for pengene. :)

 

Kamera i seg selv anbefales ogsaa paa det varmeste. Jeg har pentax-versjonen, og elsker det :love:

Lenke til kommentar
Hei igjen,

 

har nå sett meg enda grundigere om, og jeg tror jeg skal kjøpe hos fotovideo.no. Har dere gode erfaringer med denne kjeden?

 

Prisen for EOS 350D med 18-55mm objekt + EH-18L veske + frakt kom på 6.560 kr. Svært billig.

5820602[/snapback]

 

 

Kjøpte blitz her (Nikon SB800). Jeg satt igjen med et positivt inntrykk, veldig rask levering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...