Gå til innhold

Skjermkort med HDCP støtte?


T2

Anbefalte innlegg

Ja, og det er nettop derfor jeg ikke kjøper disse filmene.

5835273[/snapback]

 

Filmene fra http://www.hd-tec.com selges i Tyskland om jeg ikke tar feil. Disse burde nok fungere her.

5837134[/snapback]

 

Jeg gidder ihvertfall ikke kjøpe filmer på tysk! Dersom filmindustrien er så korka at de ikke gidder å selge varene sine, så beholder jeg helder pengene selv!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg gidder ihvertfall ikke kjøpe filmer på tysk! Dersom filmindustrien er så korka at de ikke gidder å selge varene sine, så beholder jeg helder pengene selv!

5846752[/snapback]

 

 

Nå var ikke filmene på tysk heller da.... i alle fall ikke de tre som jeg kikket på.

Lenke til kommentar
Jeg gidder ihvertfall ikke kjøpe filmer på tysk! Dersom filmindustrien er så korka at de ikke gidder å selge varene sine, så beholder jeg helder pengene selv!

5846752[/snapback]

 

 

Nå var ikke filmene på tysk heller da.... i alle fall ikke de tre som jeg kikket på.

5848463[/snapback]

 

Ok, de jeg kikket på var bare med tysk audio.

 

Tror de beste WMVHD filmene som ikke det er sone-låsing på og annet tull er:

 

Pirates og Island Fever 3 :)

Lenke til kommentar
Mulig jeg er 100% på vidda nå, men kan HDMI og HDCP være noe av det samme?

Iallefall kan vel trådstarter ta en titt her: http://www.sapphiretech.com/en/media/pressview.php?pid=39

5812990[/snapback]

 

HDMI er bare en type digital tilkobling, slik som DVI, men med høyere båndbredde.

HDCP er er algoritme for å kryptere data som sendes over en HDMI-tilkobling.

5835305[/snapback]

 

Er det ikke lettere å si at HDCP er kopibeskyttelse?

 

Har du en spiller som sender signalet kodet med HDCP og en skjerm som ikke har det, så vil den ikke vise noe. Så man trenger det i begge ender.

 

Man får også DVI utganger med HDCP, men ikke på skjermkort så langt.

Lenke til kommentar
Er det ikke lettere å si at HDCP er kopibeskyttelse?

 

Har du en spiller som sender signalet kodet med HDCP og en skjerm som ikke har det, så vil den ikke vise noe. Så man trenger det i begge ender.

 

Man får også DVI utganger med HDCP, men ikke på skjermkort så langt.

5853197[/snapback]

 

Det stemmer det, og hele ideèn er at enheten som mottar dataen må kunne dekryptere HDCP for å kunne lese dataen. Grunnen til dette er:

 

(...) HDCP er vel bare en algoritme for å kryptere datasignalene som går over HDMI-kabelen slik at man ikke kan koble denne i hytt og pine og gjøre 'ulumske' ting ifølge filmbransjen.

5808064[/snapback]

 

Husker det var snakk i en tidligere HDCP-tråd om at det alt finnes stippere og overganger som støtter HDCP. M.a.o., HDCP er alt cracket slik at man kan fritt koble til hva man ønsker.

Ta en titt her.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...